سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه نیویورک تایمز:

"جلیلی" با موضع ضدغربی در حال تبدیل به نامزد پیشتاز در انتخابات ایران است

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: سعید جلیلی با موضع ضد غربی در حال تبدیل شدن به نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه نیویورک تایمز نوشت: سعید جلیلی با موضع ضد غربی در حال تبدیل شدن به نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

این روزنامه آمریکایی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای به قلم توماس اردبرنک نوشت: سعید جلیلی روز جمعه در اولین تجمع مبارزات انتخاباتی مورد تشویق هزاران جوان قرار گرفت. پای مصنوعی‌اش نشان افتخار وی به عنوان یک عضو جوان سپاه در جنگ بزرگ ایران با عراق است.

شرکت‌کنندگان در این تجمع که بسیاری از آنها جوان‌تر از آن بودند که شاهد این جنگ خونین باشند اما به شدت از جانبازان این جنگ ستایش می‌کردند و به صورت همنوا فریاد می‌زدند «جلیلی‌ای شهید زنده خوش آمدی»


روزنامه نیویورک تایمز در ادامه اين مطلب نوشت: این جمعیت با به اهتزار درآوردن پرچم «مقاومت» که نشان دهنده همکاری نظامی ایران، سوریه و حزب‌الله و برخی از گروه‌های فلسطینی است شعار انتخاباتی این نامزد «نه سازش، نه تسلیم»  «فقط جلیلی» را فریاد می‌زدند.

اين روزنامه در ادامه تاكيد كرده است: جلیلی که به عنوان مذاکره‌کننده هسته‌ای سرسخت و تحت‌الحمایه رهبر معظم، آیت‌الله علی خامنه‌ای شناخته شده است در حال تبدیل شدن به نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است که قرار است در چهاردهم ژوئن برگزار شود و این برای روابط آینده ایران با غرب نگران کننده است.

به نظر می‌رسد جلیلی با مخالفت با تنش‌زدایی صد‌در‌صد و هرگونه سازش با غرب بر سر موضوعاتی مانند برنامه هسته‌ای ایران و تحولات سوریه در صورتی که رئیس‌جمهور ایران شود، بن بست با آمریکا و متحدانش را تشدید می‌کند. جلیلی در هفته‌های اخیر حمایت روحانیون و بسیج را جلب کرده است و بسیاری از داوطلبان بسیج اکنون به سازماندهی مبارزات انتخاباتی وی کمک می‌کنند.

مقاله‌نویس نیویورک تایمز همچنین نوشت امیر محبیان، تحلیگر نزدیک به مقامات ایران، با اشاره به گروه‌هایی که برای حمایت از جلیلی به خوبی سازماندهی شده اند، گفت: «وی به راحتی 30 درصد آرا را بدست خواهد آورد و بقیه آرا بین نامزدهای دیگر تقسیم خواهد شد.» از آنجایی که در قانون ایران، رئیس جمهور باید دستکم نیمی از آرا را بدست آورد، این مسئله منجر به کشیده شدن انتخابات به دور دوم خواهد شد که جلیلی در آن با قوت پیروز خواهد شد.

لینک مقاله نیویورک تایمز


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.