سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

اگر "قلم علما" نبود "خون شهدا" فراموش می‌شد

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد اگر قلم علما نبود، خون شهدا فراموش می‌شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، وی امروز در پانزدهمین اجلاسیه سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: بدون مبالغه امروز حوزه علمیه قم ، مهم ترین حوزه علمی اسلامی در سراسر جهان است که برکات آن به صورت های مختلف از طریق کتاب ها، سایت ها و شبکه ماهواره ای به سراسر دنیا می رسد و این افتخار بزرگی برای عالم تشیع است که اساتید سهم بسیار مهمی در آن دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت علم، خاطرنشان کرد: کمتر عبادت و کار پرثوابی در اسلام به اندازه شهادت دارای ارزش است چون خون شهیدباعث تداوم اسلام و آبیاری درخت پرثمر اسلام شده است، اما مرکبی که ابزار ساده دست دانشمند و عالم است بر آن برتری دارد و این نشان دهنده اهمیت اسلام به علم و دانش است.

وی تاکید کرد: جاودانه شدن خون های شهدا نیز به برکت مداد علما بوده است و اگر قلم علما نبود، خون های شهدا در طول تاریخ به وسیله دشمنان به فراموشی سپرده می شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به اساتید حوزه تصریح کرد: سعی کنید از کارهای تکراری پرهیز کنید و کار نو و فکر تازه تحقیقات جدید انجام دهید.

وی به ایجاد تشکل های حوزوی اشاره کرد و با بیان اینکه ، هرگونه اختلاف در این زمینه ،در کل نظام و کشور و جامعه شیعه بازتاب خواهد داشت تاکید کرد اساتید حوزه ،اعضای شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین در این خصوص باید دست به دست هم بدهند و این برنامه را اجرا کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور هم در این اجلاس، مراجع تقلید، اساتید، طلاب و متون درسی را از ارکان حوزه علمیه دانست و افزود : موفقیت استاد در اخلاص، توان علمی ، دلسوزی و گام برداشتن در حوزه متناسب با نیازهای زمان است .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری با اشاره به تشکیل مجمع اساتید واحد آن را جز مطالبات رهبر معظم انقلاب برای ایجاد وحدت در حوزه دانست وگفت : کار را به فضل الهی تمام شده می دانم و عزیزانی که تشکل جدید را شکل داده اند و در این مجمع شرکت کردند، این را به عنوان کاری ابتکاری در حوزه علمیه بدانند .

در پانزدهمین اجلاسیه سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم از هشت استاد پیشکسوت / ایثارگر و استادان مراکز تخصصی با اهدا لوح سپاس و جوایزی قدردانی شد./س

 

برچسب ها: قم ، اجلاس ، اساتید ، حوزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.