سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اول ذهن کودکتان را زیبا کنید

روانشناسان به والدین توصیه می‌کنند تا به جای تعریف و تمجیدی بی‌حد و حصر از کودک سعی کنند تا ذهن و روحی زیبا برای او درست کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، والدینی‌ که مدام از کودک خود تعریف و تمجید می‌کنند و مدام به او می‌گویند که زیبا است سبب می‌شوند تا نوعی اعتماد‌به‌نفس کاذب در کودک به وجود بیاید که این اعتماد‌به‌نفس حقیقی نیست و چنانچه کودک در اجتماع قرار بگیرد ممکن است با رفتاری متفاوت از سوی دوستان و اطرافیان خود مواجه شده و آنگاه آسیب‌پذیر و منزوی گردد.

پزشکان به والدین توصیه می‌کنند: تا سعی کنند به صورت معقول از کودک خود تعریف کنند و در عوض سعی در افزایش مهارت‌های مختلف در او کنند تا به کودک اعتماد‌به‌نفس حقیقی بدست بیاورد و سعی کند تا با مهارت و دانش‌های بدست آورده با دوستان و اطرافیان خود در اجتماع ارتباط برقرار کرده و سلامت روح و جسم داشته باشد.

تعریف بی‌جا و نامعقول از کودک سبب می‌شود تا کودک مدام ناز داشته باشد تا از او تعریف شود و مانع از بروز توانمندی در او شده سبب می‌گردد تا فردی فاقد شایستگی و تنها نیازمند به تعریف و تمجید بارآید‌ که در بزرگسالی مشکلات مختلفی را برای او به وجود خواهد آورد./ع2
برچسب ها: کودک ، اعتماد به نفس ، کاذب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.