سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاهی دیگر در خط 4؛

ایستگاه شادمان-آزادی وارد مدار بهره برداری می شود

مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: ایستگاه آزادی در خیابان آزادی تقاطع شادمان روز شنبه 11 خرداد وارد شبکه متروی تهران می شود.

هابیل درویش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: مسافران مترو تا چند روز دیگر می توانند از طریق ایستگاه آزادی تقاطع شادمان وارد خط 2 شوند.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه آزادی با مساحت حدود 12 هزار و 500 متر مربع دارای ؟ به طول 160 متر عرض، 14 متر و عمق 18 متر است تصریح کرد: این ایستگاه شامل سالن تهیه بلیت و سکو است که به وسیله یک گالری تبادلی به خطر دو مترو متصل می شود و بخش دوم آن شامل سالن ورودی و هواسازهاست.

درویش گفت: انجام عمده عملیات اجرایی این ایستگاه شامل 110 هزار متر مکعب خاکبرداری 500 تن آرماتور بندی و 46 هزار متر بتن ریزی است.

وی با بیان اینکه در طرح ایستگاه آزادی-شادمان در خط 4 یک ورودی از سطح خیابان هشت دستگاه پله برقی و چهار دستگاه آسانسور لحاظ شده است خاطرنشان کرد: ایستگاه آزادی تقاطع شادمان در تلاقی با خط دو مترو قرار دارد و مراکز مهمی مانند وزارت کار و امور اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کتابخانه انقلاب اسلامی و بیمارستان شهریار را زیر پوشش قرار می دهد.

گفتنی است: این خط به طول 21 کیلومتر دارای 19 ایستگاه است که به صورت غربی-شرقی از ایستگاه تبادلی ارم سبز در خط 5 مترو و در غرب تهران آغاز می شود و در طول مسیر بخش های مهمی مانند شهرک اکباتان ترمینال اتوبوسرانی غرب میدان آزادی دانشگاه صنعت شریف دانشگاه تهرا دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مراکز مهم نظامی شرق تهران را به هم متصل می کند و تا میدان شهید کلاهدوز افسریه در شرق تهران امتداد دارد./ل

برچسب ها: شادمان ، مترو ، آزادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.