سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

ریزگردها باز هم به قصر شیرین آمدند

کارشناس پیش بینی اداره هواشناسی کرمانشاه گفت: ورود سامانه ای ناپایدار از سمت مرزهای غربی به استان موجب انتقال گرد و غبار به نواحی مرزی شد که هم اکنون دید افقی در قصرشیرین را به چهار هزار متر کاهش داده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ایرج محمودی  گفت : دید افقی در شهرستان قصرشیرین هم اکنون شش هزار متر از میزان استاندارد یک هوای سالم که (10 هزار متر) است، کمتر می باشد که این امر نشان دهنده آلودگی شدید هوا در این منطقه مرزی غرب کشور است.

وی با بیان اینکه دمای فعلی هوای قصرشیرین 21 درجه سلسیوس بالای صفر است، افزود : دید افقی ناشی از غبار در شهرستان سرپل ذهاب نیز چهارهزار متر، گیلانغرب شش هزار متر و در بخش مرزی سومار هم هفت هزار متر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه، گفت : از اواخر وقت فردا تا اواسط هفته آینده با ورود یک سامانه ناپایدار به منطقه، شاهد غبارآلود شدن هوا خواهیم بود که این وضعیت برای مناطق مرزی استان با غلظت بیشتری همراه است.


گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین نتیجه وزش باد شدید در بیابان های کشور عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی کشورمان شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می شود.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز با صدور اطلاعیه های جداگانه ای از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کردند بدلیل آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با جمعیت بیش از 25 هزار نفر بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد./س



برچسب ها: ریزگرد ، قصر ، ناپایدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.