سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

مرمت جایگزین تملک خانه‌های قدیمی در دزفول می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از جایگزین کردن مرمت و بهسازی خانه‌های تاریخی و ثبت ملی شده به جای تملک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران غلامعلی باغبان‌زاده اظهار کرد: هدف اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول مرمت و بهسازی خانه‌های تاریخی بوده تا مالکان بتوانند در خانه‌های خود زندگی کنند.

وی در فرهنگ استفاده از خانه‌ها و اماکن تاریخی گفت: اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان سیاست تملک خانه‌های تاریخی را ندارد و ساماندهی و مرمت این خانه‌های قدیمی و ثبت ملی شده را در برنامه‌های خود قرار داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول ادامه داد: سعی بر این است تا شرایطی برای صاحبان این خانه‌ها ایجاد شود که علاوه بر مرمت مالکان در خانه خودشان زندگی کنند.

وی با اشاره به ساماندهی و مرمت خانه‌های تاریخی اضافه کرد: باید درباره مرمت و ساماندهی خانه‌های قدیمی فرهنگ‌سازی شود.

باغبان‌زاده در بحث مشارکت در مرمت آثار تاریخی دزفول تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان در سطح استان پیشرو بوده و در سطح استان حائز رکورد قابل توجهی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در مورد مرمت خانه‌های تاریخی ثبت ملی شده  در سال 89 عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی در بخش مرمت و بهسازی شش خانه تاریخی ثبت ملی شده در سال 89 مشارکت داشته است.

وی در ادامه افزود: در سال 90 اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول در مرمت و بهسازی 15 خانه تاریخی ثبت ملی شده مشارکت کرده و فعالیت در این باره به پایان رسیده است.

باغبان‌زاده اظهار کرد: امسال نیز با مالکان 10 تا 15 خانه تاریخی در سطح شهرستان قرارداد بسته شده است تا برای مرمت خانه‌هایشان اقدام کنیم.

وی در مورد اجرای این طرح خاطرنشان کرد: چون اجرای این طرح ملی بوده اعتبار لازم باید ابلاغ شود و برای آغاز فعالیت منتظر ابلاغ اعتبارات سال‌جاری هستیم.
برچسب ها: خوزستان ، دزفول ، مرمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.