سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

شرکت در انتخابات امری لازم و از واجبات است

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد : شرکت در انتخابات امری لازم و از واجبات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با بیان اینکه شرکت در انتخابات موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی است اظهارداشت : همه باید بدانند شرکت در انتخابات امری لازم و جز واجبات است .

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در مورد اشخاصی که شورای نگهبان تایید کرده است ما تنها ویژگی های رئیس جمهوری را بیان می کنیم و مصداق تعیین نمی کنیم ، تا کنون هم در خصوص هیچ کسی اظهار نظری نکرده و نخواهیم کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی از پایه های تقویت نظام جمهوری اسلامی برگزاری انتخاباتی با شکوه است . اظهار داشت: انتخاب رئیس جمهوری مسئولیت آفرین است و کسی را که انتخاب می کنیم باید با دقت انجام شود چرا که به مدت چهار سال شریک اعمال او خواهیم بود و نباید سرسری انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نباید در انتخاب خود دچار حب و بغض های جناحی شویم تاکید کرد: نباید بدون شناخت افراد و بی حساب و کتاب وارد شویم و گرفتار حب و بغض ها و جناح گرایی شویم؛ چون اگر کسی اینگونه انتخاب شود و خلاف قانون کند ما هم که او را انتخاب کردیم شریک اعمال او هستیم .

وی دیانت، تقوای الهی ، تجربه اجرایی، مشورت، حل مشکلات مردم ،شجاعت و سعه صدر را از ویژگی های رئیس جمهور اصلح بر شمرد و تصریح کرد: رئیس جمهوری باید دارای دیانت و تقوای الهی باشد به طوری که منافع کشوررا در اختیار یک گروه و یا حزب خاص قرار ندهد، خیانت به مردم و نظام نداشته باشد .

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: کسی که منصب ریاست جمهوری را می پذیرد باید تجربه اجرایی داشته باشد .

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سعه صدر یکی دیگر از ویژگی های رئیس جمهوری است خاطر نشان کرد: کسی که برنده انتخابات می شود باید بعد از انتخابات از توانایی های رقبای خود در اداره کشور استفاده کند.

وی اظهارداشت: رئیس جمهور حتی الامکان از همه جناح های وفادار به نظام دعوت کند کاری کند دولت او جامعت داشته باشد . باید از همه سلایق استفاده کند تا علاقه همه مردم را به خود جلب کند . اگر چنین باشد می تواند به جایی برسد اگر غیر این باشد در لاک خود فرو می رود و نمی تواند ریاست کند .

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: شجاعت در تصمیم گیری های کلان از دیگر شاخصه های رئیس جمهور است و از این شجاعت بزرگتر ، در صورت خطا و اشتباه ، اعتراف به خطای خود است ./س

 

برچسب ها: قم ، شرکت ، انتخابات ، واجب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.