سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردی در دیدار با « داویدنیه کارابایو»:

ایران برای کمک به حل بحران سوریه از طریق سیاسی گام برمی‌دارد

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس در دیدار با معاون وزیر خارجه ونزوئلا گفت: ایران همواره در جهت کمک به حل بحران سوریه از طریق سیاسی گام برداشته است و معتقدیم بحران سوریه باید تنها توسط مردم این کشور و بدون مداخله نظامی حل و فصل شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، «داویدنیه وس بلاسکس کارابایو» معاون آسیا، خاورمیانه و اقیانوسیه وزارت نیروی مردمی برای روابط خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا صبح امروز (چهارشنبه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب ونزدیک دو کشور در عرصه‌های مختلف، بر لزوم گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوستانه تهران-کاراکاس به ویژه در عرصه روابط پارلمانی تأکید کرد و اظهار داشت: دو کشور از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه مناسبات دوستانه فیمابین برخوردارند که با بهره‌گیری از آنها می‌توان در جهت گسترش روابط ایران و ونزوئلا گام برداشت.

وی با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات در ونزوئلا و انتخاب نیکلاس مادورو به ریاست جمهوری ونزوئلا، تصریح کرد: هیچ گاه حمایت‌های چاوز از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی‌کنیم و امیدواریم روابط رو به رشد دو کشور در دوران جدید نیز تداوم داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات سوریه و شکست غرب در پیش‌برد اهدافش در این کشور، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک به حل بحران سوریه از طریق سیاسی گام برداشته و اجلاس امروز تهران نیز در ادامه این تلاش‌ها با حضور دوستان واقعی مردم سوریه از جمله ونزوئلا است و معتقدیم بحران سوریه باید تنها توسط مردم این کشور و بدون مداخله نظامی حل و فصل شود.

وی همچنین در پایان بر لزوم تقویت جبهه مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و متحدانش، با کمک ونزوئلا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین تأکید کرد.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا نیز در همین دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا خاطرنشان کرد: گسترش مناسبات دو کشور از اولویت‌های سیاست خارجی ونزوئلا است.

وی در این راستا خواستار افزایش ارتباطات دوستانه فیمابین ایران و ونزوئلا در عرصه‌های مختلف بویژه روابط پارلمانی شد.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه این دیدار با تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران سوریه، به حمایت کشورش از حل سیاسی بحران سوریه از طریق گفت‌وگو و مذاکره تأکید کرد.

وی اضافه کرد: از ابتکار ایران در برگزاری کنفرانس بین‌المللی کمک به حل بحران سوریه و دعوت از ونزوئلا برای شرکت در آن قدردانی می‌کنم و امیدوارم بتوانیم با کمک کشورهای حاضر در این کنفرانس به نتایج خوبی دست یابیم.

وی در پایان بر لزوم ارتباطات دوستانه و رایزنی‌های دو کشور در مسائل هم منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.