سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسعود دلخواه:

جشنواره تئاتر خیابانی خردادفرصتی برای تولید نمایش های جدید با موضوع انقلاب است

مسعود دلخواه بازیگر، نویسده و کارگردان تئاتر گفت: جشنواره تئاتر خیابانی خرداد فرصت خوبی برای تولید و اجرای نمایش های جدید و متنوع انقلابی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد، مسعود دلخواهنویسنده و کاگردان تئاتراظهارکرد: موضوعات انقلابی می تواند در قالب آثار نمایشی بدون هیچگونه محدودیتی در جامعه منعکس شود و من معتقدم تا جائی که جشنواره جنبه شعاری پیدا نکند و از ماهیت هنری برخوردار باشد ،امکان خلق ایده های جدید در راستای اعتلای فرهنگ سازی مردم وجود دارد.
وی که در حوزه آموزش و تعلیم هنرجویان تئاتر ، کارگاه های آموزشی متعددی را برپا کرده است ،اظهار کرد:  باتوجه به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی خرداد  اولین رویداد تئاتری به مناسبت واقعه 15 خرداد است،  به منظور ارتقائ سطح این جشنواره می توان به بحث مطالعه و  آموزش هنرمندان توجه ویژه ای کرد.
این هنرمند و مدرس تئاتر در ادامه افزود: فردی که تصمیم به تولید و اجرای آثار نمایشی دارد باید در وهله اول با فرم ها،قالب ها و شیوه های مختلف نمایشی آشنایی کامل داشته باشد برای مثال نمایشنامه نویسان برای نگارش آثار ارزشمند باید در آغاز با ساختار متون و شیوه نوشتن آشنایی پیدا کنند و بعد به خلق متون نمایشی بپردازند.
دلخواه در پایان اذعان کرد: بر اساس آنچه که در طول سال ها تدریس مشاهده کرده ام ، تا وقتی که بخش نظری و تئوریک هنرمند ضعیف باشد طبیعتا در عمل نیز تاثیر چندانی بر روی مخاطب نخواهیم دید بنابراین بهتر است آموزش در راستای سطح کیفی آثار مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
گفتنی است، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد 15 تا18 خرداد ماه به دبیری سیداحسان قاضی‌زاده در استان تهران برگزار می‌شود./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.