سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزنده جاني: به خاطر مصدوميت نمي توانم در مسابقات قهرماني شركت كنم

قهرمان سنگنوردي گفت: به دليل مصدوميتي كه مدت ها با آن دست و پنجه نرم مي كنم ديگر بعد از اين نمي توانم در مسابقات قهرماني حضور پيدا كنم.

حميدرضا توزنده جاني، قهرمان سنگنوردي كشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: متأسفانه به دليل ابتلا به بيماري التهاب روده اي كه مدت هاست به آن دچار شده ام، 4،5 سالي است ديگر نمي توانم در مسابقات قهرماني شركت كنم.

وي تصريح كرد: بنا به تشخيص پزشك چند ماهي بايد ا ستراحت كنم تا بهبودي حاصل شود و اين بيماري را به خاطر استرس زياد در اين ورزش گرفتم.

توزنده جاني در ادامه گفت: با توجه به خستگي و شرايطي كه هم اكنون دارم‌  بايد پيگير مصدوميتم باشم.

وي عنوان كرد: در مسابقات سنگنوردي قهرماني آسيا كه اول تا سوم خرداد در تهران برگزار شد در بخش اورال مقام دوم را كسب كردم و در قسمت سرعت نيز به عنوان هشتمي دست يافتم.

توزنده جاني گفت: اين رقابت ها در سطح بالايي برگزار شد و تيم هاي مطرحي از آسيا حضور داشتند.

وي تصريح كرد: در رقابت هاي سال جاري آسيا تيم ملي كشورمان با تصاحب 6 مدال طلا و نقره قهرمان شد و افتخار بزرگي را براي ايران كسب كردند.

توزنده جاني، اشاره كرد: كره جنوبي، اندونزي، قزاقستان و قطر در سطح بالاتري شركت كرده اند با اين حال سنگنوردان ايراني خوش درخشيدند و مدال هاي رنگارنگي را درو كردند.

وي تأكيد كرد: از سنگنوردي حمايت خاصي نمي شود و مسئولان ورزشي شهرستان ها خبر ندارند كه بنده در مسابقات قهرماني آسيا چه مقامي آورده اند و متأسفانه تاكنون بنري يا چيزي براي من نوشته نشده است.

توزنده جاني گفت: نزديك به 13 سال است كه سنگنوردي مي كنم و 10 سال است كه عضو تيم ملي هستم.

وي افزود: درا ين مدت فعاليت سنگنوردي با هزينه شخصي در اردوهاي تيم ملي حضور داشتم و از جيب خود هزينه كردم.

توزنده جاني اضافه كرد: فدراسيون كوهنوردي نيز از ما حمايت نمي كند سال گذشته مسابقات سنگنوردي قهرماني جهان در فرانسه برگزار شد و قرار بود تيم ملي كشورمان نيز راهي اين رقابت ها شود به همين جهت صبح روز پرواز جلسه اي در فدراسيون انجام شد و مسئولين گفتند كه به دليل نبود هزينه سنگنوردان بايد خودشان هزينه كنند.

وي گفت: در سال جاري نيز قرار است كه سابقات سنگنوردي جهاني در آذربايجان برگزار شود و باز مسئولين فدراسيون مي گويند بايد با هزينه شخصي اعزام شويد.

توزنده جاني اظهار كرد: در اين ورزش فقط داريم هزينه مي كنيم و درآمد آنچناني نداريم.

وي گفت: در اين مدتي كه به سنگنوردي پرداخته ام در كارنامه خود قهرماني المپيك ايرانيان، قهرماني مستركاپ مقام دومي آسيا و همچنين سومي اين قاره كهن و دو قهرماني مسابقات جهاني سنگنوردي آتش نشانان را دارم.

توزنده جاني، در پايان خاطرنشان كرد: بنده اهل نيشابور هستم و تعدادي از هم استاني من  عضو تيم ملي هستند و در رقابت هاي قهرماني آسيا در تهران نيز از نيشابور به ميدان رفتند و مقام آوردند./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.