سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه پنجم آموزش شبکه؛

انواع شبکه های کابلی و نصب شبکه کابلی

در این جلسه با شبکه های کابلی ونصب آن اشنا می شویم.

به گزارش اورژانس ITباشگاه خبرنگاران ؛شبکه های کابلی یا  LAN  از کابل ها و آداپتورهای ( مبدل های ) شبکه استفاده می کنند. هر چند که می توانیم دو رایانه را به طور مستقیم به واسطه کابل CVOSSOVERبه یکدیگر وصل کنیم اما شبکه های کابلی بیش از دو رایانه نیازمند دستگاه های مرکزی Hab    ,switchو Roater تا بتوان دستگاه های بیشتری به شبکه متصل کنند.

برای اتصال Dial- upبه اینترنت ، رایانه میزبان مودم باید با استفاده از ابزار اشتراک اتصال اینترنت یا ICSاتصال برقرار شده را به دیگر رایانه موجود در شبکه به اشتراک بگذارد . همین امر در مورد اینترنت پرسرعت نظیر ADSLوجود دارد.

مسیریاب های پهن باند یا Bvoad band Routersامکان اشتراک آسان را برای اتصال اینترنت در مودم های بی سیم یا اتصالات ADSLفراهم می کند.

به علاوه برآن برخی از آنها مجهز به دیوار آتشین یا Fire wallبرای مقابله با حملات هکرها یا بد افزارها نیز می باشند.
*
نصب شبکه کابلی

کابل های شبکه ( Ethernet Cables) باید از هر دستگاه به دستگاه دیگر یا به دستگاه مرکزی شبکه کشیده شوند. عبور دادن کابل های شبکه از روی زمین یا از داخل دیوار زمان بر و دشوار می باشد بخصوص وقتی که رایانه ها در اتاق های مختلف قرار داشته باشند.

برخی از منازل جدید بخصوص برخی برج های مسکونی و اداری تهران مجهز به کابل کشی شبکه  به صورت پیش نصب شده که این امر کابل کشی را به صورت چشمگیری آسان می کند وکابل های را از جلوی دید پنهان می کند.

لازم به ذکر است که جا به جایی رایانه ها در شبکه های کابلی اغلب مشکل است و تعدادی کابل ها در اندازه های مختلف موقع جا به جایی دستگاه ها مشکلاتی را بوجود می آورد.

پیکر بندی شبکه کابلی با توجه به ترکیب حضور دستگاه های مختلف ، نوع اتصال به اینترنت و استفاده یا استفاده نکردن از مودم داخلی یا بیرونی  متفاوت می باشد.

هر چند که جا هیچگونه نگرانی نیست چرا که شبکه بندی کابل های شبکه کاری پیچیده تر از سیم کشی مجموعه سینمای خانگی منزلتان نمی باشد.

پس از نصب سخت افزار ، مرحله باقیمانده در پیکر بندی کابلی و بی سیم تفاوت چندانی بایکدیگر ندارند هر دوی این شبکه های دارای تیکه بر پروتکل استاندارد ICP/IPو تنظیمات شبکه سیستم عامل می باشند .

نوت بوک ها و دستگاهای قابل حمل تا زمانیکه شارژ باتری آنها اجازه دهد می توانند از جا به جایی پذیری ( Mobitity) موجود در شبکه های بی سیم منازل استفاده کنند.

جلسه بعد قیمت تمام شده کابل ها و قابلیت اطمینان که با آنها آشنا می شوید./ع2
برچسب ها: کابل ، نصب ، شبکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
loln
۱۹:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
نصب وای فای روبگید