سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزارت علوم خواستار شد؛

برنامه ریزی در کاهش هزینه های غیر کارشناسی دانشگاه ها

با تفکیک جنسیت در برخی از رشته های خاص ، باید با برنامه ریزی و ایجاد تناسب از امکانات و هزینه های دانشگاه در این راستا به شکل کارشناسی شده بهره برد.

مهدی نژاد ، معاون پژوهشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران  در خصوص تفکیک جنسی در بعضی از رشته ها ی علوم انسانی گفت:‌ برای ایجاد تناسب در برخی از رشته هایی حوزه علوم انسانی با تأیید وزارت علوم به تفکیک جنسی در این حوزه پرداخته ایم و همچنین در رشته هایی مامایی و پرستاری که به تعداد خانم ها در این زمینه بیشتر از آقایان نیاز بوده است رسیدگی کرده ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی و ایجاد تناسب از امکانات و هزینه های دانشگاه ها در این راستا به شکل کارشناسی شده بهره برد اشاره و اضافه کرد: در برخی رشته های که نیاز به تحصیل خانم ها یا آقایان در آن زمینه نیست باید بتوانیم با برنامه ریزی از شکل غیر کارشناسی آن از هزینه های و ضربه زدن به منابع مالی کل کشور جلوگیری کنیم .

مهدی نژاد افزود: در رشته معدن 2 گرایش ( استخراج و مطالعات) داریم که در بخش مطالعات آن خانم ها می توانند نقش داشته باشند و همچنین در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه الزهرا اساساً تک جنسیتی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خاص بودن رشته ، در نظر اول تعدیل مطرح است که در بعضی موارد خاص رشته ها در شأن خانم ها یا برعکس نیست و در این راستا، این رشته ها را محدود يا اختصاصی خواهیم کرد./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، کارشناسی ، علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.