سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده دبير کل سازمان ملل در نشست بين‌المللي سوريه:

راه حل نظامي براي بحران سوريه کارساز نيست

نماينده دبير کل سازمان ملل در اجلاس بين‌المللي سوريه در تهران گفت: راه حل بحران براي مشکلات اخير سوريه بهترين راه حل است و راه حل نظامي کارساز نيست.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در هتل آزادي محل اجلاس سوريه "گري لوئيس" نماينده دبير کل سازمان ملل در نشست سوريه در تهران گفت: تصميم‌گيري به جاي سوريه در گشايش مشکلات اين کشور به حل بحران کمک نکرده و من معتقدم اين بحران را پيچيده‌تر خواهد کرد.

وي ادامه داد: لازم است از ارسال تسليحات به اين کشور جلوگيري کنيم و تنها راه حل موفقيت در اين کشور راه حل سياسي است.

نماينده دبير کل سازمان ملل افزود: نشست هم افزايي امروز به منظور به دست آمدن راه حل مناسب و کمک به تلاش‌هاي سازنده منطقه جهت حل بحران سوريه شکل گرفته است.

وي تصريح کرد: تخلفات در اين زمينه وجود داشته و مشکلات را در زمينه تجاوزات جنسي توسط معارضين سوري همه را شوکه کرده است.

نماينده دبير کل سازمان ملل افزود: نشست هم افزايي امروز به منظور به دست آمدن راه حل مناسب و کمک به تلاش‌هاي سازنده منطقه جهت حل بحران سوريه شکل گرفته است.

وي ادامه داد: تخلفات در اين زمينه وجود داشته و مشکلات بسياري در سوريه در پي آن به وجود آمده و اين بحران بهانه‌اي براي افراد راديکال و افراطيون شده تا از اين طريق ثبات منطقه را برهم بزنند.

نماينده دبير کل سازمان ملل اظهار داشت: بحران در سوريه باعث بي ثباتي منطقه شده و تبعتاني براي جهان نيز دارد.

وي اظهار داشت: از ابتداي اين بحران گفتگوهايي براي راه حل سياسي وجود داشته و اکنون کشورها بايد بدانند که راه حل نظامي کارساز نيست.

وي افزود: امروز همه متقاعد شده‌اند که اين منازعه راه حل نظامي ندارد.

نماينده دبير کل سازمان ملل اظهار داشت: در اين بين لابرس و جان کري با يکديگر مذاکره کردند که جناح‌هاي مختلف را پاي ميز مذاکره بنشانند و قرار شد براي حل اين بحران بر سر ميز مذاکره بنشينند و همگي به ژنو هم پاي بند باشند که اين مهمترين حرکت در يک سال اخير بوده است.

نماينده دبير کل سازمان ملل گفت: بايد از همه فرصت‌ها استفاده کرد. اخضر ابراهيمي تمام تلاش خود را براي متقاعد کردن کشورها ادامه مي‌دهد و کشورها بايد با همکاري با يکديگر و همکاري با اخضر ابراهيمي نقش خود را براي رسيدن به نتيجه مناسب ايفا کنند تا جان انسان‌ها در سوريه حفظ و بيگناهان نجات يابند.

وي تاکيد کرد: اين بحران ، بحراني ريشه‌اي و عميق است و راه حل نظامي کارساز نيست.

نماينده دبير کل سازمان ملل خاطر نشان کرد: افراد و کشورهايي که به معارضين تروريست سلاح مي‌فرستند کار خود را ادامه ندهند و يک راه حل سياسي را انتخاب کنند.

وي افزود: از همسايگان مي‌خواهم که اجازه ورود سلاح‌هاي جنگي به کشور سوريه را ندهند و جنگجويان داخلي را که به کشور سوريه وارد شده‌اند به کشور خود بازگراننده شوند. اين فرصتي است که دوره انتقالي را شروع کنيم و مردم سوريه از اين طريق به خواسته‌هاي مشروع خود برسند.

نماينده دبير کل سازمان ملل در پايان خاطر نشان کرد: اميدواريم که اجلاس تهران موفقيت‌هايي را به همراه داشته باشد و بعد از آن شاهد بازسازي کشور سوريه، مردم و فرهنگ آن باشيم و از همه مي‌خواهم که کمک کنند که نظرات و خواسته‌هاي مردم بيگناه کشور سوريه محقق شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماینده ، سازمان ، ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.