سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی "از درآمد تا فرود" موسیقی ایران

مجموعه مستند ترکیبی "از درآمد تا فرود" به بررسی وضعیت موسیقی می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه مستند "از درآمد تا فرود"، این مجموعه مستند ترکیبی به بررسی وضعیت هنرموسیقی کشور، مشکلات و راهکارها می پردازد. 
در این مجموعه مسائلی همچون کپی رایت، تب خوانندگی، عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما، وضعیت آموزش و جایگاه نقد و پژوهش  و... در موسیقی امروز ایران از دیدگاه پیشکسوتان، استادان و کارشناسان موسیقی تحلیل و بررسی می شود. 
بنابراين گزارش؛ "کپی رایت"، قوانین و تعاریف کلی، سوءتفاهم های مربوط به آن، قوانین موجود و اعمال آنها، برخورد سلبی یاقانونی با متخلفان، فرهنگسازی و نقش و تاثیر رسانه، اقتصاد موسیقی و رشد کیفی موسیقی از جمله مباحث تحلیلی این هفته اين برنامه است. 
"از درآمد تا فرود" این هفته با حضور استادانی چون نادر گلچین، نادر مشایخی، تورج شعبان خانی و حمید دیبازر، محمدرضا چراغعلی، عبدالحسین مختاباد، محمدرضا آزادفر، حمیدرضانوبخش و محمدمیرزمانی مدیر کل سابق دفترامور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز ارجمند رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری و خوانندگانی چون شهرام شکوهی، رضایزدانی و بهنام صفوی به بررسی کپی رایت و تاثیرات و مضرات آن بر بازار موسیقی می پردازد.
بر اساس اين گزارش؛  این مجموعه مستند ترکیبی در 26 قسمت به تهیه کنندگی حسین صادقی میاب و کارگردانی افشار رئوف تهیه وبا سه آیتم گفتگوی کارشناسان، نوازندگی با ساز ایرانی، پخش پلی بک از خواننده ها و خواندن ترانه های معروف با صدای ترانه سرای اثر  برای مخاطبان تولید شده است که هر هفته در دو قسمت 30 دقیقه ای  یک موضوع را در  موسیقی ایران بررسی می کند. 
گفتني است؛ قسمت اول مجموعه مستند ترکیبی "از درآمد تا فرود"  روز پنج شنبه(نهم خرداد) به روي آنتن رفت و قسمت دوم و آخر محور "كپي رايت" امروز جمعه(دهم خرداد) از شبکه مستند در ساعت 21 پخش می شود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.