سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش‌های جدید شرکت ‏BCC‏ در حوزه فناوری‌نانو ‏

شرکت ‏BCC‏ در گزارشی بازار نانوذرات را در ‏حوزه علوم زیستی و وضعیت نانوکامپوزیت‌ها، نانوکلی‌ها، نانولوله‌ها و نیز نانولوله‌های کربنی را بررسی کرده است.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوري نانو؛ در سال 2012 میلادی شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای بوده‌ایم که ناشی از توسعه فناوری‌نانو ‏بوده است. در حوزه پزشکی به ویژه در روش‌های دارورسانی مبتنی بر نانوذرات، داروهای ‏جدیدی توسعه یافته است. همچنین مهندسی نانو باعث ایجاد جهش در زمینه ساخت ‏نیمه‌هادی‌ها و بسیاری از سیستم‌های کنترل کیفیت شده است.
 ‏
تحقیق جدید شرکت ‏BCC‏ با عنوان «بررسی تحقیقات فناوری‌نانو»، بازار نانوذرات را در ‏حوزه علوم زیستی، در یک مقیاس جهانی و در موضوعاتی نظیر تجزیه و تحلیل محصولات ‏دارویی نوین و مطرح، نقش‌آفرینان کلیدی حوزه دارورسانی مبتنی بر نانوذرات و روش‌های ‏تشکیل نانوذرات ارائه کرده است. همچنین در این گزارش وضعیت نانوکامپوزیت‌ها، ‏نانوذرات، نانوکلی‌ها، نانولوله‌ها و نیز نانولوله‌های کربنی به طور خلاصه ارائه شده است.
 ‏
در گزارش دوم با عنوان «بازار جهانی دارورسانی مبتنی بر فناوری‌نانو 2016-2012»، ‏متخصصان صنعت پیش‌بینی کرده‌اند که بازار دارورسانی مبتنی بر فناوری‌نانو تا سال 2016 ‏حدود 73.97 درصد رشد خواهد کرد. یکی از شاخص‌های کلیدی موثر در رشد این بازار، ‏هزینه‌های پایین تحقیق و توسعه در این حوزه است. همچنین بازار جهانی دارورسانی مبتنی بر ‏فناوری‌نانو، شاهد افزایش خدمات حمایت از مشتریان بوده است. با این وجود، ملاحظات ‏مربوط به ایمنی این حوزه، ممکن است رشد این بازار را با چالش مواجه سازد. ‏

گزارش سوم با عنوان «بازار جهانی نانولوله‌های کربنی تا سال 2020» خاطرنشان می‌سازد که ‏برخی از کاربردهای نانولوله‌های کربنی نظیر فیلم‌های مبتنی بر نانولوله برای ذخیره انرژی، ‏کالاهای ورزشی، باتری‌های لیتیم یون، پوشش‌ها و مواد کامپوزیتی تقویت شده مبتنی بر نانولوله ‏مورد استفاده در اتومبیل‌ها و هواپیما‌ها، به زودی تجاری‌سازی خواهند شد. میزان تولید جهانی ‏این مواد در سال 2010 حدود 3450 تن بوده است.‏
برچسب ها: نانو ، فناوری ، زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.