سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش هشدارها درباره نرخ بالاي بيکاري جوانان در اروپا

مقابله با نرخ بیکاری بیست و پنج درصدی در بین جوانان اروپا، فرانسه و آلمان را به همکاری واداشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ؛ منطقه یورو همچنان با مشکل بیکاری جوانان دست و پنجه نرم می کند و این روزها از بین هر چهار جوان در منطقه یورو، یکی از آنها بیکار است. همین مسئله سبب شده است تا مقامات فرانسه و آلمان، طرح مشترکی را با عنوان «نبرد برای مشاغل» آغاز کنند. 

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه پیش از این گفته بود در هر نبردی، زمان بیشترین اهمیت را دارد. وی همچنین، توافق تازه ای با آلمان را برای مقابله با بحران بیکاری خواستار شده بود.اروپا امروز شادمان نیست. به خود تردید دارد و دچار بحران و رکود شده است. شش میلیون نفر از جوانان بیکار شده اند، اما زمانیکه دقیق تر به این آمار نگاهی بیندازید، در می یابید حدود چهارده میلیون نفر بیکار شده یا ترک تحصیل کرده اند. اولاند از این افراد به عنوان نسل بعد از بحران یاد می کند، اما بسیاری از تحلیلگران سیاسی می گویند دوران نابسامانی مالی در اروپا هنوز به سر نرسیده است. 

شکاف بین کشورهای شمال و جنوب اتحادیه اروپا به لحاظ نرخ بیکاری جوانان بیشتر به دره ای عمیق شباهت دارد. دیگر فقط آینده یورو، ارزش مشترک اروپا نیست که در معرض خطر قرار دارد، بلکه چشم انداز اروپا برای نسل های آینده نیز تهدید شده است. اولاند رئیس جمهور فرانسه گفته بود در تظاهرات برگزار شده در سراسر یونان و اسپانیا، خشم و تنفر آشکارا دیده می شد و اینها نشان می دهد آنچه در معرض خطر دارد، جدی است. شهروندان اروپایی اکنون به اروپا پشت کرده اند. 

راهکار اروپا نیز هزینه کردن بودجه هشت میلیارد دلاری است که برای مقابله با بحران مالی در پنج سال آینده اختصاص یافته است. فرانسوا اولاند اعلام کرد همه وزرای کار بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا، ماه ژوئیه در برلین نشستی خواهند داشت. بار دیگر اروپا در واکنش به بحران تازه ای، نشست برگزار کرده است، اما هیچ تضمینی نیست که مشاغل تازه ای ایجاد شود. 

برچسب ها: بیکاری ، جوانان ، هشدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.