سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دسترسي هکرهاي چيني به اطلاعات پيشرفته ترين جنگ افزارهاي آمريکا

هکرهای چینی به اطلاعات پیشرفته ترین جنگ افزارهای آمریکایی دسترسی پیدا کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون سی ان ان ؛ در پی انتشار گزارش هایی از نفوذ هکرهای چینی به سامانه های اطلاعاتی شرکت های تسلیحاتی آمریکا ، مقامات دفاعی این کشور از ضریب امنیتی سیستم های تسلیحاتی و نظامی خود ابراز اطمینان کردند.این در حالی است که کارشناسان می گویند میزان جاسوسی سایبری به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

برایان تاد خبرنگار این شبکه گزارش داد : سیستم هایی همچون جت جنگنده اف آ هجده ، کشتی جنگی لیتورال و یا سامانه دفاع موشکی «آیجیس» از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی و جنگی آمریکا محسوب می شوند.اما طبق یک گزارش جدید ، هکرهای چینی احتمالا به اطلاعات مربوط به طرح و نقشه این تجهیزات و دیگر فناوری های پیشرفته نظامی آمریکا دست پیدا کرده باشند.
یک نسخه محرمانه از این گزارش که مجمع علوم دفاعی (متشکل از کارشناسان دولتی وغیردولتی) آن را تهیه کرده ، در اختیار روزنامه واشنگتن پست قرار گرفته است.

در این گزارش ، چین به سرقت کل اطلاعات متهم نشده است اما اگر کل اطلاعات را سرقت نکرده ، چگونه آنها را در کنار هم قرار داده است.کوین ماندیا کارشناس نظامی می گوید:هکرها شاید اطلاعاتی از منابع مختلف سرقت کرده باشند اما یکدست کردن و تبدیل آنها به یک طرح کلی کار ساده ای نیست.

خبرنگار افزود: اعضای مجمع علوم دفاعی آمریکا که گزارش را تهیه کرده است ، از پاسخ به سوالات سی ان ان خودداری می کند اما مقامات دفاعی آمریکا این گزارش را با اهمیت نمی دانند و می گویند برخی اطلاعات موجود در گزارش قدیمی است و فقط صرفا برای هشدار ذکر شده اند.
این در حالی است که مقامات پنتاگون اخیرا چینی ها را به تلاش برای نفوذ در رایانه های دولت آمریکا از جمله سایت های نظامی متهم کرده بودند.

خبرنگار سی ان ان ادامه داد: جاه طلبی های نظامی چین در سالهای اخیر از حد گذشته است.این کشور موشک ضد ماهواره آزمایش کرده ، اولین ناو هواپیمابر خود را به آب انداخته و اولین جت رادارگریز خود را نیز آزمایش کرده است.یک کارشناس می گوید چین فناوری این تجهیزات را از آمریکا گرفته است. هکر های سایبری چین برای نیروهای آمریکایی در میدان نبرد نیز خطرناک است.سفارت چین در واشنگتن به سوالات سی ان ان در این خصوص هیچ پاسخی نداده است. پکن در گذشته بارها انکار کرده است که هکرهایش به سایت های دولت آمریکا نفوذ می کنند.

برچسب ها: هکر ، چینی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.