سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصويب نمايندگان

کاهش امضاي نمايندگان تاثيري در طرح استيضاح نخواهد داشت

وکلاي ملت در راستاي اصلاح آيين‌نامه داخلي مجلس تصويب کردند استيضاح وزرا در اولين جلسه علني مطرح شود و پس از آن کاهش امضاي نمايندگان تاثيري در مطرح‌شدن استيضاح نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان در جلسه علني امروز (چهارشنبه 8 خرداد ماه) طرح اصلاح موادي از قانون آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي را بررسي و تصويب کردند.

براين اساس تبصره ماده 5 طرح که به ماده 76 قانون آيين‌نامه اعلام مي‌شود آمده است: "در اين صورت دولت موظف است شخص يا اشخاص مزبور را به دفتر ارتباطات مردمي مامور کند" حذف و جمله در اين صورت با هماهنگي دستگاه مبدا درخواست ماموريت افراد مورد نظر مامور و شخص يا اشخاص مزبور به دفتر ارتباط مردمي نماينده مامور گردد، جايگزين مي‌شود.

اين اصلاحيه با 140 راي موافق، 2 راي مخالف و 8 راي ممتنع به تصويب رسيد.

همچنين با تصويب نمايندگان عبارت زير به انتهاي ماده 5 قانون فوق الحاق شد:

تعداد افراد مورد نياز هر حوزه انتخابيه با توجه به تعداد نمايندگان، ‌تعداد شهر و روستا، جمعيت و وسعت، شرايط اقليمي و جغرافيايي و ساير قابليت‌هاي هر حوزه توسط کميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس تدوين مي‌شود.

اين اصلاجيه نيز با 151 راي موافق، 7 راي مخالف و 7 راي ممتنع از محموع 226 نماينده حاضر به تصويب رسيد.

نمايندگان در ادامه ماده 7 طرح را اصلاح و به شرح زير تصويب کردند:

جمله "در اولين جلسه علني، طرح استيضاح اعلام وصول مي‌گردد و پس از اعلام وصول کاهش امضا تاثيري در مطرح شدن استيضاح در موعد مقرر ندارد مگر اين که کليه نمايندگان امضا کننده از انجام آن صرف نظر نمايند" حذف و جمله " استيضاح در اولين جلسه علني طرح مي‌شود و پس از طرح استيضاح در جلسه علني کاهش امضا نمايندگان تاثيري در مطرح شدن استيضاح ندارد و وزير موظف است ظرف ده روز در مجلس حاضر شود"، جايگزين مي‌شود.

اين اصلاحيه نيز با 158 راي موافق،‌2 راي مخالف و 5 راي ممتنع از مجموع 226 نماينده حاضر به تصويب رسيد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، استیضاح ، وزرا ، باهنر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.