سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

آيت الله معرفت، منادي ولايت

ديدگاه آيت الله معرفت در مورد اصل ولايت فقيه را در برنامه « مناديان ولايت» بشنويد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم،‌ برنامه «مناديان ولايت» كه با هدف تبيين اصل مترقي ولايت فقيه و ارائه ديدگاه فقهاي مختلف شيعه در اين مورد، پخش مي‌شود در برنامه اين هفته خود به ديدگاه آيت الله معرفت در مورد اين اصل خواهد پرداخت.
يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي پويايي مكتب شيعه وجود اصل مترقي ولايت فقيه است كه با براهين عقلي و كلامي و تأييدات متعدد از روايات نقل شده از خاندان وحي ثابت شده است. برنامه «مناديان» ولايت مي‌كوشد تا اين نكته را به همگان يادآور كند كه اين اصل مترقي زاييده يك روز و دو روز يا انديشه فكري و سياسي شخص خاصي نيست و سابقه آن به پس از غيبت، بلكه عصر حضور اهل‌بيت عليهم‌السلام برمي‌گردد؛ و بزرگان شيعه در بسياري از منابع فقهي خود در اين‌باره نظرات خود را بيان داشته‌اند.
در آغاز هر برنامه از اين مجموعه سير زندگاني فقيهي از فقهاي شيعه به صورت گذرا بيان و پس از آن ديدگاه و عملكرد ايشان در حوزه سياست و مسئله ولايت فقيه تبيين مي‌شود. در برنامه اين هفته «مناديان ولايت»كه در 11 خرداد 92 پخش مي‌شود، حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسين جوان آراسته، پژوهشگر و كارشناس اين برنامه به بررسي زندگي نامه وديدگاه مرحوم آيت الله معرفت در اين مورد مي‌پردازد.
برنامه «مناديان ولايت» كاري از گروه فقه و سيره به سردبير تهيه كنندگي روح الله شجاعي، نويسندگي محمد خليلي و گويندگي علي فرحناك شنبه‌ها از ساعت 13:20 از راديو معارف پخش و يكشنبه ها از ساعت 10:50 بازپخش مي‌شود./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.