سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ در همایش اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم مطرح شد؛

پیشنهاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی برای گسترش تفسیر قرآن

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ضرورت توجه هر چه بیشتر به تفسیر قرآن را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد تحول در مسائل تفسیر قرآن در حوزه ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در هشتمین همایش اساتید تفسیر سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تجریبات خود از تلاوت قرآن گفت:‌ من صبح‌ها بعد از نماز قرآن می‌خوانم و در هر مرتبه خواندن قرآن مطالب جدیدی را علاوه بر آنچه که در تفسیر نمونه نوشته‌ام،‌ به دست می‌آورم.

استاد حوزه علمیه قم افزود:‌ در نهج‌البلاغه آمده است هر کسی در کنار قرآن می‌نشیند،‌ چیزی به او اضافه می‌شود یا کم می‌شود؛ به هدایت او اضافه می‌شود و از نادانی او کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ اگر با خواندن قرآن از گمراهی ما کاسته نشود یا بر هدایتمان افزوده نشود،‌ هم‌نشین قرآن نیستیم.

این مرجع تقلید با اشاره انس با قرآن گفت:‌ امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه می‌فرماید‌ «اگر قرآن داشته باشید،‌ همه چیز را دارید. اگر قرآن را نداشته باشید،‌ هر چند همه چیز را داشته باشید،‌ فقیر هستید».

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اهداف تاسیس مجمع عالی تفسیر گفت: اهداف دیگری باید به اهداف اولیه تشکیل این مجمع افزوده شود. نخستین هدف پیشنهادی من تشکیل گروه‌های تخصصی در موضوعات مختلفی همچون بحث امامت،‌ اخلاق، ‌معاد و... در قرآن است./س

برچسب ها: قم ، پیشنهاد ، گسترش ، تفسیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.