سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در دیدار با رئیس‌جمهور سابق لبنان:

مداخلات خارجی بحران سوریه را پیچیده کرد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: موضع جمهوري اسلامي ايران در موضوع سوریه از ابتدا روشن بوده و ما هر گونه مداخله خارجي در اين كشور را رد مي‌كنيم و معتقديم كه اين مداخلات خارجي بود كه بحران سوريه را پيچيده كرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " اميل لحود "  رئيس جمهور سابق لبنان و هيئت همراه كه به‌عنوان مهمان ويژه براي شركت در نشست بين‌المللي سوريه در تهران حضور دارد، با " علی اکبرصالحي " وزير امورخارجه کشورمان ديدار و گفتگو كرد .

صالحی در اين ديدار از مواضع روشن رئیس جمهور سابق لبنان در حمايت از مقاومت در دوران رياست جمهوری وی و پس از آن تقدير و بر نقش مهم و ارزشمند وی در ثبات و آرامش لبنان تاكيد كرد .

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران سوریه اظهار داشت: موضع جمهوري اسلامي ايران در موضوع سوریه از ابتدا روشن بوده و ما هر گونه مداخله خارجي در اين كشور را رد مي‌كنيم و معتقديم كه اين مداخلات خارجي بود كه بحران سوريه را پيچيده كرد.

اميل لحود نيز با تشريح شرايط منطقه به‌ويژه سوريه و لبنان، از حمايت‌هاي جمهوری اسلامی ایران از اين دو كشور تشكر و تاكيد كرد: برخي كشورها ادعا مي‌كنند كه به‌دنبال ايجاد دموكراسي در سوريه هستند اما وقتي متوجه مي‌شوند كه در صورت برگزاري انتخابات، با توجه به محبوبيت بشار اسد ، ممكن است وی مجدداً توسط مردم انتخاب شود، وحشت مي‌كنند و مخالف حضور بشار اسد در انتخابات هستند.
 
وي خاطرنشان کرد: اگر غربي‌ها واقعا به‌دنبال دموكراسي هستند، روش انتخابات را که تجلی اراده مردم است بپذیرند و به‌دنبال اقدامات تخريبي و ايجاد درگیری‌های طائفه‌‎اي برای جلوگيري از تحقق خواست  مردم  نباشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صالحی ، لبنان ، رئیس جمهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.