سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران هنوز به اجلاس ژنو 2 دعوت نشده است/ لزوم فراگير بودن شرط هرگونه ابتکار بين‌المللي براي بحران سوريه

سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشورمان با بیان اینکه تاکنون از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 دعوت به عمل نیامده است، گفت: ما اعتقاد داريم هرگونه ابتکار بين‌المللي براي سوريه بايد از شموليت و فراگير بودن برخوردار باشد.

"‌سید عباس عراقچی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 گفت: تاکنون از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این اجلاس دعوتي به عمل نيامده است.

وی ادامه داد: مذاکرات بين طرف‌هاي مختلف کماکان ادامه دارد و مشورت‌ها صورت مي‌گيرد و اگر دعوتي از ما بعمل آید، قطعا با ديدگاهی مثبت آنرا بررسي خواهيم کرد چرا که اعتقاد داريم هرگونه ابتکار بين‌المللي براي حل بحران سوريه بايد از شموليت و فراگير بودن برخوردار باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: نمي‌شود چه در داخل و چه در خارج از سوريه گروه‌هايي را مستثني کرد و بقيه بنشينند و تصميم بگيرند؛ اين مسئله قطعا کمکي به موفقيت اجلاس ژنو نخواهد کرد.

عراقچی تصریح کرد: اگر فراگير بودن کنفرانس ژنو 2 رعايت شود و از کشورهايي که ديدگاه‌هاي مختلف و صاحب‌تاثير در مورد سوريه دارند دعوت شود و در داخل سوريه اصل فراگيربودن حفظ شود و از خود دولت و گروه‌هاي معارض واقعي یعنی آنهايي که به دنبال جنگ مسلحانه نيستند و با تروريست‌ها ارتباط ندارند، دعوت شود، می‌توان امیدوار بود این اجلاس بتواند به راهکارهاي مشخص که مورد پذيرش مردم سوريه باشد، برسد.

هند به فشارهای آمریکا پاسخگو نیست

وی در خصوص روابط جمهوری اسلامی ایران و هند گفت: روابط ما با این کشور همواره رابطه‌ای دوستانه و مناسب بوده، چراکه ایران یکی از تامین‌کننده‌های اصلی انرژی در هند است.

عراقچی با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا برای ایجاد خلل در این روابط ادامه داد: دولت هند همواره با رفتار خود نشان داده که به اینگونه فشارهای خارجی پاسخگو نیست و همکاری خود را با جمهوری اسلامی ایران حفظ کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: ما همواره در سطح وزرا نیز با این کشور همکاری داشتیم؛ اخیرا هم وزیر نفت کشورمان به هند سفر کرده و در دیدارهای دوجانبه خود پیرامون توسعه میادین نفتی در ایران، سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بندر چابهار و دیگر مسائل فی‌مابین گفتگو کردند.
انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، تصمیم ، ژنو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.