سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پناهيان در همايش انتخاباتي جليلي:

همه دولت‌ها مورد انتقاد فرهنگي رهبري بوده‌اند/فرهنگ در فضاي گفتگوي كانديداها غريب مانده

استاد حوزه و دانشگاه گفت: يكي از كارهايي كه در كشورمان عقب مانده و در فضاي گفتگوي كانديداها هم زياد طرحي در آنها نمي‌بينيم مسئله فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ‌حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه امشب در همايش انتخاباتي مشترك ستادهاي جبهه پايداري و سعيد جليلي اظهار داشت: اين انتخابات بهتر از انتخابات‌هاي گذشته فضاي سالمي را براي رقابت ايجاد كرده كه ناشي از رشد سياسي جامعه است.

وي ادامه داد: بعضي علاقمند بودندكه فضاي انتخاباتي را سياه و سفيد كنند و به ديگران برچسب مي‌زدند.

حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان تصريح كرد: برخي چهره‌ها به دنبال ايجاد درگيري سياسي بودند و اين مسئله تصور ناصحيحي است چرا كه فضاي سياسي جامعه امروز بيش از هر چيزي به آرامش نياز دارد و رقابت‌ها در فضاي كنوني به گونه‌اي است كه اگر فاصله‌ها نزديك به هم نباشد اما شعارها از يكديگر دور نيست.

وي ادامه داد: خوشبختانه در اين انتخابات كسي با ژست اپوزيسيون نظام وارد عرصه نشده و همگي به نوعي به دنبال احياي ارزش‌هاي انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام پناهيان با بيان اينكه اميدواريم هيچ عوام‌فريبي در انتخابات صورت نگيرد، اظهار داشت: مردم ما هوشيارند، حماسه وقتي رخ مي‌دهد كه انتخابات پرشور توام با آرامش داشته باشيم اگر كساني مي‌آمدند و جنجال ايجاد مي‌كردند و به قول خودشان حضور حداكثري ايجاد مي‌شد آنگاه ديگر حماسه نبود بلكه جنجال بود.

اين استاد حوزه و دانشگاه تاكيد كرد:‌اميدواريم آنچه كه موجب راي آوري مي‌شود انديشه و انتخاب آگاهانه باشد.

وي تصيرح كرد: شايد مهمترين شاخصي كه مقام معظم رهبري در اين روزها براي رياست جمهوري مطرح مي‌كنند مقاومت مقابل استكبار است و ما نبايد به هيچ وجه از اين مسئله كوتاه بياييم.

حجت‌الاسلام پناهيان تاكيد كرد: ‌رفتار دشمن بسيار تغيير كرده است و به جايي رسيده‌اند كه نمي‌توانند خواسته‌هاي حداقلي مردم بحرين را تحمل كنند.

وي با بيان اينكه دشمن جز به نابودي انقلاب و ملت ما به هيچ چيز ديگري راضي نمي‌شود، ادامه داد: تصور مي‌كنم اگر مقداري در مقابل استكبار كوتاه بياييم حتما از ما خواهند خواست تا توبه‌نامه بنويسيم و حتي عليه انقلاب هم فعاليت كنيم بنابراين دشمن امروز بسيار سخت‌تر شده است.

حجت‌الاسلام پناهيان گفت:‌دشمن در آستانه نابودي است و طبيعتا مي‌خواهد بيشترين ضربه‌هاي خود را بزند.

وي گفت:  اگرچه امروز ميان كانديداها كساني نيستند كه عليه مقاومت صحبت كنند اما حساسيت ويژه رهبري در اين مقطع اين است كه چه كسي مي‌تواند بهتر مقاومت كند.

حجت‌الاسلام پناهيان ادامه داد: كشور ما طبيعتا نياز به رئيس‌جمهوري مدير و مدبر دارد و مدير بودن نيز مفاهيمي است كه رهبري مكرر بر آن تاكيد كرده‌اند.

وي با بيان اينكه با مديريتي انقلابي مي‌توانيم مشكلات كشور را حل كنيم، گفت: مدير انقلابي كسي است كه  اطرافيان خودش را به شدت مراقبت كند و اسير باندبازي نشود.

اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: مدير انقلابي بايد كسي باشد كه براي هر اقدام عمراني‌اش در كشور، يك پيوست فرهنگي داشته باشد،‌مسئله فرهنگي هميشه مورد انتقاد رهبري بوده است؛ دولت‌هاي سازندگي اصلاحات و دولت فعلي هم مورد انتقاد فرهنگي رهبري قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام پناهيان با بيان اينكه دولت نهم كه شاخصه‌هاي خوبي داشت باز هم مورد انتقاد رهبري قرار گرفت، اظهار داشت: يكي از كارهايي كه در كشورمان عقب مانده است و در فضاي گفتگوهاي كانديداها هم طرحي از آن نمي‌بينيم مسئله فرهنگ است.

وي ادامه داد: بخشي از مسائل اقتصادي ما به فرهنگ ارتباط دارد در مسائل اقتصادي دو عامل بسيار مهم است اينكه يك مدير انقلابي مي‌تواند مسائل  اقتصادي را حل كند و الگوهاي غربي نمي‌توانند براي ما راه‌حل باشند.

پناهيان تاكيد كرد: بايد با تحول در فرهنگ‌ها و ديدگاه‌ها وضعيت اقتصادي را تغيير داد؛ اگر مقاومت‌مان در مقابل استكبار به حدي باشد كه از ما نااميد باشند، راحت‌تر زندگي خواهيم كرد.

وي گفت: دشمن دلش را به برخي كانديداها خوش كرده بود به همين دليل به رد صلاحيت برخي از آنان اعتراض مي‌كرد البته ما نمي‌گوييم آنها وابسته به دشمن بودند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.