سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار قائم مقام وزیر خارجه عمان با صالحی

یوسف الحارثی، قائم مقام وزارت امور خارجه عمان که برای شرکت در دومین کمیته مشترک راهبردی جمهوری اسلامی ایران و عمان به تهران سفر کرده است، ظهر سه‌شنبه با دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صالحی در این دیدار با اشاره به روابط بسیار خوب و ممتاز سیاسی بین دو کشور مبتنی بر روح برادری و حسن هم‌جواری، نقش سران دو کشور به خصوص رییس‌جمهور کشورمان و پادشاه عمان در تعمیق و توسعه این روابط را ستود.

وزیر امور خارجه با تاکید بر موقعیت راهبردی و مهم دو کشور در منطقه خلیج فارس تاکید کرد که روابط حسنه و همکاری‌های خوب دو کشور نه تنها در راستای منافع و مصالح ملت‌ها و دولت‌های دو کشور، بلکه در جهت توسعه و پیشرفت و ثبات و صلح در منطقه قرار دارد.

صالحی هم‌چنین بر ضرورت تسریع در روند اجرایی شدن موافقت‌نامه‌ها و یادداشت تفاهم‌های همکاری اقتصادی و تجاری بین تهران و مسقط و توسعه همه جانبه روابط به خصوص در بخش‌های بازرگانی و تجاری و سرمایه گذاری تاکید کرد و اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی در دستور کار دو کشور از جمله در بخش ترانزیت و راه آهن را برای توسعه اقتصادی منطقه راهبردی و بسیار مهم توصیف کرد.

یوسف الحارثی، قائم مقام وزیر امور خارجه عمان نیز با ابلاغ سلام‌های گرم یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه کشورش به دکتر صالحی، بر منزلت و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی در نزد دولت و مردم عمان و به خصوص پادشاه این کشور تاکید کرد و افزود: با اعتماد متقابل بین دو کشور، هیچ مانعی برای بسط و گسترش بیش از پیش روابط بین عمان و ایران وجود ندارد و امیدواریم با تلاش و هم‌فکری و همکاری دو کشور مسیر توسعه روابط به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری سرعت بیش‌تری پیدا کند و زمینه‌های فعال شدن بخش‌های خصوصی در این روند تسهیل شود.

الحارثی هم‌چنین با ابراز خرسندی و رضایت از مذاکرات بسیار خوب خود در چارچوب کمیته راهبردی دو کشور با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد دیدارها و رایزنی‌های مستمر بین مقامات دو کشور در همه سطوح ادامه یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.