سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار معاون وزیر خارجه اندونزی با صالحی

در دیدار یوری تمرین، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اندونزی با وزیر امور خارجه کشورمان مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌یی و بین‌المللی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صالحی در این دیدار، اندونزی را کشوری مهم در جهان اسلام توصیف کرد و از مواضع اندونزی در حمایت از کشورمان در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از سطح روابط میان دو کشور خواستار بهره‌گیری دو طرف از همه ظرفیت‌ها برای توسعه روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شد.

وی همکاری تجار و بازرگانان دو کشور را از راه‌های توسعه روابط تجاری عنوان کرد.

صالحی با اشاره به بحران سوریه به‌عنوان مساله مهم بین‌المللی، گفت‌وگوهای داخلی و رویکرد منطقی و بی‌طرفانه را در حل این بحران مورد تأکید قرار داد و با انتقاد از رفتار برخی کشورها در تجهیز و تسلیح گروه‌های افراطی در سوریه، این رفتار را باعث گسترش تنش و درگیری در این کشور عنوان کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نقش و جایگاه اندونزی را در جهان اسلام و منطقه مهم ارزیابی کرد و خواستار نقش آفرینی این کشور در حل بحران سوریه شد.

معاون وزیر خارجه اندونزی نیز با اشاره به جایگاه کشورمان از توسعه روابط با ایران استقبال کرد.

او با تایید سخنان صالحی درباره نقش تجار و بازرگانان در روابط اقتصادی دو کشور اظهار کرد که این موضوع را مورد توجه قرار خواهد داد.

وی از توضیحات صالحی در مورد موضوع سوریه تشکر کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.