سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطر نمی تواند سد راه ما شود / همت و غیرت ایرانی کلید فتح دوحه

فوتبال ایران در آستانه روزهای بسیار حساس و سرنوشت سازی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فوتبال ایران در آستانه روزهای بسیار حساس و سرنوشت سازی قرار گرفته است، تیم ملی 3 بازی مهم پیش رو دارد و تمام امید علاقمندان به فوتبال در کشورمان صعود ملی پوشان به جام جهانی است کاری که در نگاه اول بسیار سخت به نظر می رسد اما تا لحظه ای که امید هست باید تلاش کرد و دست از تلاش برنداشت.

تیم ملی روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت و با شرایط خاص راهی امارات شده تا اردویی را در این کشور پشت سر بگذارد، کارلوس کی روش طی ماه های اخیر مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و البته یک سری مشکلات را هم به وجود آورده و در شرایطی که انتقادات زیادی را به جان خرید باید برای دیدار بسیار حساس مقابل قطر آماده شود دیداری که برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد و اگر نتیجه ای غیر از پیروزی کسب کنیم، شانس صعود مستقیم ما به جام جهانی 2014 برزیل از بین خواهد رفت.

نمی دانیم چرا کار ما همیشه باید به اما و اگر بکشد اما دوباره و به دست خودمان کارمان را برای رسیدن به جام جهانی سخت کردیم در صورتیکه می توانستیم این راه سخت را خیلی راحت تر برویم و به هدفمان یعنی صعود به جام جهانی برسیم.

متأسفانه تیم ملی در روزهایی که باید امتیاز می گرفت، به راحتی امتیاز از دست داد تا امروز نگرانی های زیادی برای صعود به جام جهانی داشته باشیم. دیدار با لبنان در بیروت بهترین فرصت برای ملی پوشان ما بود تا با کسب پیروزی و 3 امتیاز آن بازی خارج از خانه، تا حدود زیادی خیال خودشان را برای صعود به جام جهانی راحت کنند اما در میان بهت و حیرت همگان، تیم ملی مقابل لبنان شکست خورد و در مقابل قطر هم تن به تساوی خانگی دادیم و برای ازبکستان هم در تهران شکست خوردیم تا امروز نگران تر از همیشه اتفاقات تیم ملی را دنبال کنیم در واقع ما از 3 بازی تنها یک امتیاز گرفتیم تا به دست خودمان کارمان را برای صعود به جام جهانی سخت کنیم کاری که امروز از نگاه عده ای حتی غیر ممکن است اما آنچه مسلم است تا لحظه ای که امید هست باید تلاش کنیم.

قطر یک بار دیگر سر راه تیم ملی ما قرار گرفته، تیمی که خاطرات بدی از آن داریم و در گذشته هم سد راه ما برای رسیدن به جام جهانی شده است اما تا چه زمانی باید اجازه بدهیم تیم هایی مثل قطر، برای ما دردسرساز شوند. قطر هر چند در سال های اخیر و با توجه به سرمایه گذاری هنگفتی که داشته، پیشرفت کرده اما هنوز هم در سطح و اندازه فوتبال ایران نیست و اگر خودمان باشیم، در دوحه هم می توانیم پیروز این بازی حساس باشیم. در واقع مشکل ما در چنین بازیهایی خودمان هستیم چرا که استرس و اضطراب بیش از حد اجازه نمی دهد که توانایی های فنی مان را بروز بدهیم و به آنچه که لیاقتش را داریم، برسیم. قطر در سالهای اخیر تلاش زیادی کرده و با سرمایه گذاری عظیمی که داشته، توانسته پیشرفت قابل ملاحظه ای کند اما مقایسه سطح فوتبال ایران و قطر این امیدواری را به علاقمندان به فوتبال در کشورمان می دهد که در شرایط معمولی می توانیم قطر را شکست دهیم.

کادر فنی تیم ملی و کارلوس کی روش در حال حاضر وظیفه سنگینی دارند، ملی پوشان ایرانی اگر در شرایط روحی خوبی قرار داشته باشند و از انگیزه بالایی برخوردار باشند، می توانند در روزهای سخت، دست به کارهای بزرگ بزنند. امروز هم وظیفه کی روش و دستیارانش است که استرس موجود را در اطراف تیم ملی از بین ببرند و آرامش لازم را در اردو حکم فرما کند تا بازیکنان تیم ملی بتوانند با تمرکز و آرامش کامل در این دیدار سرنوشت ساز شرکت کنند. بدون تردید قطری ها برای کسب نتیجه در این دیدار حساس دست به هر کاری خواهند زد واجازه نمی دهند تیم ملی در شرایط عادی وارد زمین شود اما کی روش که خودش را بالاتر از فوتبال ایران و آسیا می داند، اگر هنری دارد باید در این بازی حساس و سرنوشت ساز خودش را نشان دهد.

بازی با قطر از جمله بازی های سخت تیم ملی است یعنی از آن بازی هایی که تمام امیدمان به غیرت و تعصب خاص ملی پوشان است چراکه ایرانی ها همواره مرد روزهای سخت بوده و در شرایط سخت دست به کارهای بزرگ زده اند. امروز هم امید زیادی به غیرت و تعصب ملی پوشان داریم تا بتوانند در دوحه نتیجه خوبی را مقابل قطر بگیرند برخی از کارشناسان بازی با قطر را به لحاظ اهمیت درحد بازی با استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه می دانند اما هر چه که هست، قطر آن تیمی نیست که بتواند سد راه ایران شود به شرطی که خود مان باشیم و به دور از استرس و اضطراب با یک غیرت و همت ایرانی فوتبال خودمان را بازی کنیم تا در دوحه 3 امتیاز کامل بازی را بگیریم و به آینده امیدوار شویم./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.