سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر18ساعت يک نظامي آمريکايي خودکشي مي کند

آمار خودکشی ها در فاصله ماه مارس تا مه نشان می دهد هر هجده ساعت یک نظامی آمریکایی خودکشی می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ؛ ظاهراً ارتش آمریکا از شیوع اختلالی رنج می برد که با وجود تلاش بسیار هنوز موفق به کنترل آن نشده است. تقریباً هر روز دو نظامی آمریکایی دست به خودکشی می زنند. مشکل به اندازه ای جدی است که به ادعای ریچارد وایتز، کارشناس سیاست خارجی، مقامات آمریکایی حتی آن را با افراد نزدیک به واشنگتن هم مطرح نمی کنند.

گزارش جدید ارتش که اواخر هفته گذشته منتشر شد نشان می دهد شتاب مرگ های ناشی از خودزنی در میان سربازان آمریکایی با بیشترین میزان خودکشی در سال 2012 برابری می کند. کارشناسان معتقدند دورنمای جنگی که ظاهراً پایانی ندارد فراتر از تحمل بسیاری است. در فاصله ماه مارس تا مه سال جاری ارتش امریکا یکصد و شصت و یک مورد خودکشی بالقوه در بین نیروهای حاضر در مناطق عملیاتی، نیروهای احتیاط و اعضای گارد ملی ثبت کرده است. براساس این آمار هر هجده ساعت یک نظامی امریکایی دست به خودکشی می زند. 

هرچند رقم بالای خودکشی در نظامیان آمریکایی موجب شده است تا دولت برنامه هایی با هدف کاهش آن طراحی کند، اما کارشناسان براین باورند که آمار خودکشی ها با کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان بیشتر خواهد شد. گزارش ها نشان می دهد سال گذشته آمار خودکشی بیش از تلفات در میدان جنگ بوده است. لری کورب فعال حوزه بهداشت نظامی می گوید در سال 2010 چندان این موضوع جدی گرفته نمی شد اما انباشته شدن حقایق موجب شد تا به فکر بیافتند. پزشکان نظامی اکنون سرگرم بررسی تاثیر ضایعات شدید مغزی (TBI) بر بالا رفتن میزان خودکشی هشتند. در ماه مارس بیش از پنجاه عضو کنگره امریکا رسماً از وزیر دفاع آمریکا خواستند در مورد تاثیر ضایعات مغزی شدید بر بحران خودکشی در ارتش تحقیق کند.

برچسب ها: خودکشی ، آمریکا ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.