سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دود سيگار كودك را دچار اختلال رفتاري مي كند

براساس تازه ترين مطالعات دانشمندان کانادايي ، کشيدن سيگار در مقابل کودکان موجب ايجاد اختلالات رفتاري در آنها مي شود.

به گزار ش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛کشيدن سيگار در دوره بارداري مضرات زيادي براي جنين دارد ، اما دانشمندان کانادايي به تازگي به اين نتيجه رسيده اند که کشيدن سيگار در مقابل کودکان کم سال نيز تاثيرات رواني در آنها مي گذارد.

دکتر ليندا اس. پاگاني از دانشگاه مونترال کانادا با تحقيق بر 2055 کودک، تاثيرات رواني دود ثانويه سيگار را بر آنها مورد بررسي قرار داد. دود ثانويه دودي است که هنگام کشيدن سيگار ، از دهان فرد سيگاري خارج مي شود و همچنين دودي که از خود سيگار بلند مي شود.

به گفته دانشمندان ، استعمال سيگار به صورت غيرفعال (قرار گرفتن افراد غيرسيگاري در محيطي که دود سيگار وجود دارد) از کشيدن آن به صورت فعال (خود فرد سيگاري باشد) ضرر بيشتري دارد.

به نوشته پايگاه اينترنتي فرانسوي زبان تاپ سانته ، در اين مطالعه ، والدين از ميزان سيگاري بودن غيرفعال کودکانشان به محققان گفتند و آنها نيز اختلالات رفتاري اين کودکان را بررسي کردند.

براساس تحقيق صورت گرفته ، کودکاني که به طور مداوم يا متناوب در معرض دود سيگار قرار دارند ، نسبت به ديگر کودکان پرخاشگرتر و غيراجتماعي تر بودند. همچنين تاثير دود سيگار مي تواند در دراز مدت اختلالات رفتاري از جمله رفتارهاي تهاجمي را افزايش دهد.

دکتر ليندا پاگاني گفت دود ثانويه سيگار در واقع خطرناک تر از دود مستقيمي است که خود فرد سيگاري استنشاق مي کند و متأسفانه 40 درصد کودکان جهان در معرض آن قرار دارند.

برچسب ها: سیگار ، اختلال ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.