سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

500 قرباني در خشونت هاي ماه مه در عراق

گزارش ها حاکی است خشونت ها در عراق در ماه مه سبب کشته شدن بیش از 500 تن شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌این در حالی است که مقامات عراقی در تلاش برای مهار موج ناآرامی هایی هستند که نگرانی ها را درباره وقوع جنگ فرقه ای جدید افرایش داده است.در همین حال ، نماینده سازمان ملل متحد از رهبران عراقی خواست تلاش کنند بحران سیاسی طولانی مدت در این کشور را حل و فصل کنند. این بحران اغلب به ناتوانی نیروهای امنیتی این کشور در کاهش سطح خشونت ها نسبت داده می شود.

بر اساس آمار مقامات پزشکی و امنیتی عراق، ‌تا روز دوشنبه ، 503 نفر در خشونت های عراق کشته و 1273 تن نیز زخمی شدند . این ارقام ماه مه را به مرگبارترین ماه در دست کم یک سال گذشته در عراق تبدیل کرده است.ماه مه دومین ماه پیاپی است که در آن بیش از 400 نفر کشته می شوند. طی دو ماه اخیر در مجموع 960 نفر در عراق کشته شده اند.

مقامات عراقی اعلام کردند موج حملات از جمله بمب گذاری ها در بغداد در روز دوشنبه سبب کشته شدن 58 نفر و زخمی شدن 187 تن شد.مارتین کوبلر نماینده سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: من بار دیگر از همه رهبران عراقی می خواهم برای محافظت از غیر نظامیان عراقی هر چه در توان دارند انجام دهند.او گفت: این مسئولیت سیاستمداران است تا هر چه سریع تر اقدام و در مذاکرات برای حل و فصل بن بست سیاسی شرکت کنند و به تروریست ها اجازه ندهند از اختلافات سیاسی در عراق بهره برداری کنند.

عراق درباره موضوعاتی درباره تقسیم قدرت گرفته تا تعیین خط مرزی که سبب فلج شدن دولت شده است ، دچار بن بست سیاسی شده است.اعضای اقلیت سنی عراق دولتی شیعه این کشور را به هدف قرار دادن جوامع سنی متهم می کنند. تحلیل گران می گویند سیاست های دولت به همراه خودداری مقامات شیعه در دادن هر گونه امتیاز به تظاهرکنندگان به گروه های شبه نظامی فرصت مانور دادن در این کشور را داده است.

برچسب ها: عراق ، انفجار ، خشونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.