سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله محسني گركاني:

حضور پرشور مردم در انتخابات توطئه دشمنان را خنثي مي‌كند

رئيس ديوان عالي كشور گفت: حضور پر شور ملت خدا جوي و ظلم ستيز پاي صندوق‌هاي راي نقشه‌هاي شيطاني دشمنان را نقش بر‌آب كنند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست ديوان عالي كشور با حضور آيت‌الله محسني گركاني و قضات عالي رتبه برگزار شد.

آيت‌الله محسني گركاني در ابتداي نشست با قرائت ذكر شريف:" استغفرالله ذوالجلال و الاكرام من جميع الذنوب و الآثام" اظهارداشت: ماه رجب، ماه فضليت‌ها، ارزش‌ها و بيداري از غفلت‌ها ست و ان شاءالله همه ما از فرصت‌ها استفاده كنيم و از بقيه ماه رجب استفاده بهينه داشته باشيم.

وي با قرائت آيه شريفه :"تبارك الذي نزل الفرقان علي عبده ليكون للعالمين نذيراً "افزود: يكي از اسامي قرآن كريم، فرقان است كه به معني جداكننده حق از باطل است و در مجمع البحرين و تفسير مجمع البيان نيز آمده است؛ الذي نزّل الفرقان از القرآن الذي يُفرقُ بين الحق و الباطل خداوندي كه فرقان يعني قرآن را بر پيامبرش نازل كرد تا حق را از باطل‌ها جدا كند و براي جهانيان ( استكبار جهاني ) بيم دهنده عذاب الهي باشد.

اين مقام مسئول ادامه داد: البته دو نكته در اين آيه وجود دارد نكته اول اين كه مقصود از عبارت "نزل الفرقان علي عَبده" اين است كه مردم جهان بدانند پيامبر اسلام نماينده خدا و رهبر جامعه مسلمين از جانب پروردگار جهانيان است و جامعه اسلامي در همه زمانها نياز به رهبر الهي دارند.

وي در ادامه و در تشريح نكته دوم افزود: با اينكه پيامبر اعظم هم بشير است و هم نذير، اما در اين آيه فقط به "نذيرا"للعالمين" اكتفا كرده زيرا جهان خواران عالم قابليت بشارت را ندارند البته براي شناخت حق و باطل، مطمئن ترين راه و نزديك ترين راه بررسي، تفكر و پيروي از قرآن مجيد است كه جداكننده حق از باطل‌هاست و امروز وظيفه همه دانشمندان و علما و افراد حق شناس و صاحب بصيرت اين است كه مردم را آگاه كنند و حق را به مردم بنمايانند و بشناسانند.

رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به نزديك شدن ايام سالروز ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، افزود: بيست و چهارمين سال گشت ارتحال جانگداز رهبر كبير انقلاب اسلامي را در شرايطي برگزار مي‌نمائيم كه جهان اسلام از فتنه‌ها و توطئه‌هاي سردمداران جهانخوار و استكبار جنايتكار رنج مي‌برد و هر روز به حجم اين فتنه‌ها و آتش افروزي‌ها افزوده مي‌شود.

وي ادامه داد: در اين ايام همه ما به استقبال سالگرد روح اله مي‌رويم و مي‌گوييم "السلام عليك يا روح الله" و در يك كلمه مي‌گوييم امام خميني(ره) به اسلام عزت بخشيد و پرچم قرآن را در جهان به اهتزار در آورد و اسلام را از انزوا خارج و جهاني كرد.

آيت‌الله گركاني تاكيد كرد: امسال مراسم ارتحال ملكوتي امام خميني(ره) با نزديكي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري از اهميت خاصي برخوردار است، حضرت امام «رضوان الله تعالي عليه» انتخابات را عرصه تجلي اراده ملت براي دخالت در تعيين سرنوشت خودشان مي‌دانستند و به دست اندر كاران انتخابات توصيه مي‌كردند امانت دار آراء مردم باشيد.

رئيس ديوان عالي كشور خاطرنشان كرد: البته انتخابات از دو جهت حائز اهميت است، اول حضور حداكثري مردم در عرصه انتخابات كه نشانگر يكپارچگي و اتحاد دلبستگان به نظام است و جهت دوم اين است كه جنايتكاران جهاني در پي فرصتند كه با بوق‌هاي تبليغاتي و رسانه‌اي، خودشان انتخابات رياست جمهوري ايران را كم رنگ و بي رونق جلوه دهند و بر ملت خدا جوي و ظلم ستيز لازم است حضور پرشور خود را در پاي صندوق‌هاي راي نشان دهند و نقشه‌هاي شيطاني دشمنان را نقش بر‌آب كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: محسنی ، گرکانی ، اسلام ، اهتزاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.