سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

توسعه باغ های پسته فارس در اولویت سرمایه گذاری

با توجه به قابلیت های استان فارس در زمینه باغداری توسعه باغ های پسته فارس در اولویت سرمایه گذاری بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان فارس چهارمین تولید کننده پسته کشور است و این مهم اهمیت توسعه کشت و سرمایه گذاری برای تولید هرچه بیشتر این محصول را در این استان افزایش می دهد.

مهرزاد خرد بیان کرد: درچند سال اخیر سطح زیر کشت پسته در استان فارس 40 درصد افزایش یافته و این امر به سبب توجیه اقتصادی همچنان دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد:هم اکنون 22 هزارهکتار از اراضی باغی فارس زیر کشت پسته است و سال گذشته متوسط عملکرد تولید پسته دراین استان یک هزار و500 کیلوگرم در هکتار بود.

خرد افزود: همچنین سال گذشته 18 هزار و 500 تن پسته خشک در فارس تولید شد و با بارور شدن درختان پسته درآینده، میزان سطح زیر کشت و تولید این محصول همسان با یکدیگر خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: به زودی شعبه ای از انجمن پسته ایران در فارس راه اندازی خواهد شد و همین امر در ساماندهی تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: هم اینک حدود 400 هزارهکتار از باغ های کشور در 19 استان به تولید پسته اختصاص داده شده که سالانه 200 هزار تن پسته تولید می کنند و 85 درصد آن با 1 و 5میلیون دلار ارز آوری به خارج از کشور صادر می شود./س

برچسب ها: فارس ، پسته ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.