سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط معاون اول رئيس جمهور

ششمين سايت رادار هواشناسي افتتاح شد

ششمين سايت رادار هواشناسي در سفر معاون اول رئيس جمهور وزير راه و شهرسازي افتتاح شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي ، از  اين سايت كه امروز ، 7 خرداد ، توسط معاون اول رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي افتتاح شد براي ردگيري توفان هاي جوي و بارش ها استفاده مي شود.
 
بنابراين گزارش ، سازمان هواشناسي براي تهيه اطلاعات كامل و به موقع از وضعيت جوي حاكم در كشور اقدام به ايجاد شبكه ملي رادارهاي هواشناسي كرده است تاجايي كه  هر رادار هواشناسي قابليت توليد و استخراج حدود ۴۰ محصول متفاوت هواشناسي  دارد.
 
 اين گزارش حاكي است ، ارايه پيش بيني هاي كوتاه و بلند مدت، اخطاريه ها و هشدارهاي جوي به مردم و متوليان امور حمل و نقل، كشاورزي، منابع آب، محيط زيست، بلاياي طبيعي و بخش هاي طبيعي از جمله كاركردهاي رادارهاي هواشناسي است كه نخستين آنها در سال ۱۳۸۳ در استان خوزستان راه اندازي شد و امروز نيز ششمين سايت راداري در استان بوشهر به بهره برداري رسيد.
 
همچنين سايت راداري بوشهر علاوه بر دكل نصب رادار و سازه هاي مخابراتي و اداري شامل سيستم هاي حفاظتي و نيز سيستم هاي ارتباطي قابل اطمينان و پرسرعت براي انتقال تصاوير و داده ها است كه در زميني به مساحت يك هكتار و با ارتفاع بتني ۳۰ متر و با اعتباري بالغ بر ۱۰۰ ميليارد ريال ساخته شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ششمین ، سایت ، هواشناسی ، افتتاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.