سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"واشنگتن پست" ؛

تحريم‌هاي وضع شده تاثیری بر پيشرفت‌های علمی و هسته‌ای ایران نداشته است

"دنيس راس" پژوهشگر بخش خاور نزديک موسسه آمريکايي "واشنگتن" و مشاور ارشد امور خاورميانه دولت "باراک اوباما" از سال 2011 تا 2009 در مقاله‌اي که در روزنامه "واشنگتن پست" منتشر شده به بي تاثير بودن تحريم‌هاي وضع شده عليه برنامه هسته‌اي ايران اذعان مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست،  دنيس راس با اذعان به پيشرفت برنامه هسته‌اي ايران مي‌افزايد "ايران اخيرا نسل جديدي از سانتريفوژها را در نيروگاه‌هاي هسته‌اي‌اش نصب کرده است. عليرغم تحريم‌هاي اقتصادي وضع شده عليه جمهوري اسلامي ايران از سوي دولتهاي غربي، کشورهاي غربي و بخصوص آمريکا در متوقف ساختن برنامه هسته‌اي ايران شکست خورده‌اند.

در اين رابطه آيت الله خامنه‌اي مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران با اشاره به "غیرانسانی" بودن تحريم‌هاي وضع شده از سوي کشورهاي غربي تاکيد فرمودند که برنامه هسته‌اي ايران توقف ناپذير است و ايرانيان تجربه سخت‌ترين تحريم‌ها را در گذشته داشته‌اند." 

نويسنده با اذعان به ضعف دولت آمريکا در سرتاسر جهان مي‌افزايد "اکنون دولت آمريکا در مورد بحران سوريه دچار ترديد است. همچنين آمريکايي‌ها در مورد عقب نشيني نيروهاي نظامي شان از عراق و افغانستان و يا پيرامون نقش دولت آمريکا در قاره آسيا با ترديدهايي مواجه هستند. در اين ميان مشخص است که در صورتيکه مذاکرات ديپلماتيک با ايران روندي رو به جلو هم نداشته باشد دولت آمريکا از قوه قهريه عليه ايران استفاده نخواهد کرد." 







برچسب ها: بین الملل ، ایران ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.