سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزرای دادگستری ایران و سوازیلند بر تقویت همکاری‌های قضایی تاكيد كردند

در دیدار وزرای دادگستری ایران و سوازیلند، بر تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه قضایی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضايي باشگاه خبرنگاران، "سيد مرتضي بختياري" وزير دادگستري، پيش از ظهر امروز در ديدار با گامدزه همتاي سوازيلندي خود بر گسترش سطح مناسبات دو كشور در تماي زمينه ها تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي راه استقلال و خود اتكايي را در پيش گرفته و ثابت كرده كه مي توان بدون نياز به قدرت‌هاي غرب و شرق مسير پيشرفت را طي مي‌كند، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران  پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامي ذره اي از آرمان‌ها و ارزش‌هايش عدول نكرده و همواره خود را مدافع مظلومين مي‌داند و با وقوف بر ستمي كه به كشورهاي آفريقايي رفته است معتقديم مي‌بايست سطح ارتباط و تعامل با اين كشورها افزايش يابد.

بختياري ادامه داد: هر دو كشور به كنوانسيون سازمان ملل براي مبارزه با فساد پيوسته‌اند و از آنجايي‌ كه كشور ما در چند روز گذشته مورد مرور كارشناسان سازمان ملل قرار گرفته است، براي انتقال تجربيات به كشور سوازيلند آمادگي كامل داريم.

گامدزه در اين ديدار ضمن تاييد اظهارات بختياري مبني بر افزايش سطح مناسبات دو كشور، در خصوص كسب تجربيات از جمهوري اسلامي ايران ابراز علاقه مندي كرد و افزود: خوشبختانه هر دو كشور در زمينه مبارزه با فساد عزم جدي دارند كه خود اين امر مي‌تواند منجر به افزايش سطح همكاري‌هاي دو جانبه بويژه در مورد مسايل حقوقي و قضايي شود.   

گفتني است؛ وزاري دادگستري ايران و سوازيلند در راستاي تقويت همكاري‌ها و تعاملات قضايي دو جانبه امروز ديدار و گفتگو كردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.