سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش براي استعفاي اسقف اعظم در پي رسوايي هاي جنسي کشيشان استراليايي

قربانیان سوء استفاده های جنسی کشیشان کاتولیک در استرالیا و حامیانشان خواستار استعفای اسقف بلندپایه کلیسا شدند و اعلام کرد عذرخواهی این کشیش برای آنها کافی نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ جرج پل اسقف اعظم کلیسای سیدنی روز دوشنبه در جلسه بازجویی دولت محلی ایالت ویکتوریا درباره سو استفاده از کودکان حاضر شد و با اذعان به این موضوع گفت:« بسیار متأسف » است.
پل - که گفت هرگز تلاش نکرده است اتهامات مطرح شده علیه خود را مخفی کند و در رسیدگی به موارد سوء استفاده های اخلاقی خواستار اجرای قوانین شده است - اعلام کرد: من بسیار عذر خواهی می کنم و بسیار متأسفم. او گفت: من مطمئنا به بهبود اوضاع متعهدم.

اما بسیاری از مردم سخنان او را کافی ندانستند.استیفن وودز - که خود از قربانیان سوء استفاده های کشیشان بوده است - گفت از اظهارات پل متعجب شده است.وودز در گفتگو با خبرنگاران گفت: توجه کم به قربانیان آنگونه که پل رفتار کرد نشان داد که او هنوز از کرده کشیشان پشیمان نیست.او گفت:او باید استعفا کند. دوره او به پایان رسیده است.

هلن لاست از جمله فعالان در پرونده پل گفت این اسقف باید برکنار شود و باید این موضوع را پذیرفت که کلیسا به منظور حفاظت از اعتبار او جنایات او را پنهان کرد. لاست در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت: در چنین زمانی او برای اداره کلسیا بی کفایت است زیرا موضوعات پیچیده بسیاری درباره قربانیان ، خانواده ها و خود کلیسا وجود دارد. او یکبار دیگر نشان داد که اساسا فردی مناسب نیست و من فکر می کنم کلیسا باید فردی دیگر را منصوب کند.

کلیسای کاتولیک در ایالت ویکتوریا در استرالیا اذعان کرده است 620 پرونده درباره سوء ‌استفاده از کودکان وجود دارد که سابقه آنها به دهه 1930 باز می گردد.پل در بازجویی ها گفت « بسایر جای تعجب خواهد بود » اگر کشیشان در استرالیا مرتکب صدها مورد تجاوز شده باشند.اما او اذعان کرد اقدام فرانک لیتل اسقف سابق کلیسای ملبورن در مخفی کردن این جنایات « غیر مسئولانه » بوده است.

پل - که در کریسمس از آنهایی که « قربانی » اقدامات کشیشان شده اند عذرخواهی کرد - تأکید کرد پیشرفت های زیادی حاصل شده است زیرا کلیسا از حجم این مشکلات آگاهی یافته است.کلیسای کاتولیک در استرالیا همانند سدیگر کلیساهای کلاتولیک در سراسر جهان در معرض رسوایی های یدرباره سوء استفاده های جنسی که کشیشان در آن دست داشته اند ، قرار گرفته است.

سال گذشته، جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا در مقابل فشارهای فزاینده تسلیم شد و دستور تحقیقات را درباره ادعاها درباره سوء استفاده از کودکان توسط کشیشان را صادر کرد.

برچسب ها: کشیش ، اسقف ، کلیسا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.