سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوران بسکتبال اواخر خرداد ارتقاء پیدا می کنند؛

گلایه نوربخش از پوشش خبری کلینیک داوری بسکتبال

نوربخش رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال از برگزاری کلاسهای ارتقاء داوری درجه یک و ملی در اواخر خرداد خبر داده و به شدت از جامعه خبری به خاطر بی توجهی به کلینیک بین المللی داوری در تهران گله کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کلینیک بین المللی داوری بسکتبال با حضور "مدار مجذوب" مدرس بین المللی این رشته و با حضور 23 داور زن و مرد ایرانی از اول تا سوم خرداد در سالن بسکتبال آزادی برگزار شد. طبق اعلام کمیته داوران نیز تنها برگزیدگان آزمونهای این کلینیک حق قضاوت بین المللی را خواهند داشت. با این وجود این کلینیک چندان با استقبال رسانه ها مواجه نشد تا نوربخش رئیس کمیته داوران به شدت از رسانه ها دلگیر شده و بگوید:" از بین این تعداد خبرنگاری که همیشه در سالن آزادی و جلسات حاضر هستند حتی یک نفر هم به کلینیک سر نزد و یک عکاس و تصویر بردار هم در آزادی دیده نشد. ایرادی ندارد اگر رسانه ها با کمیته داوران بد هستند، امید ما به خدا است."

البته این گلایه هر ساله نوربخش در زمان برگزاری کلینیک های داوری است و در زمان لیگ با زیاد شدن انتقادات از داوری هم همیشه رئیس کمیته داوران و جامعه داوری برخورد یک طرفه خبرنگاران با داوران را یادآوری و تاکید می کنند در زمان برگزاری چنین کلاسهایی، هیچ پوشش خبری ای داده نشده و تنها در زمان لیگ انتقاد از قضاوتها دیده می شود.

34 نفر در کلاس ارتقاء داوری ملی

اما نوربخش رئیس کمیته داوران بعد از گلایه ها، از برگزاری دو دوره ارتقاء داوری در یک ماه آینده خبر داد. ابتدا 54 نفر از روز 27 خرداد در کلاسهای ارتقاء درجه 2 به یک شرکت می کنند و در روز 31 خرداد از این نفرات امتحان گرفته می شود. با اتمام کلاس درجه یک، 34 داوطلب ارتقاء از درجه یک داوری به ملی وارد مجموع ورزشی آزادی شده و از روز یک تیر به مدت سه روز در کلاسهای داوری ملی شرکت می کنند. از این گروه هم روز سوم تیر تست گرفته می شود و قبول شدگان درجه ملی داوری را دریافت می کنند./آق
برچسب ها: داوری ، بسکتبال ، نوربخش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.