سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

295 اصله درخت در مشهد بدون مجوز قطع شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از قطع 295 اصله درخت بدون مجوز به دلیل اجرای عملیات‌های ساختمانی در سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، احمدرضا سلامی گفت: کاشت درختان در معابر، فضاهای عمومی و خصوصی به منظور احیای ارتباط انسان با طبیعت امری ضروری محسوب می‌شود.

وی افزود: در محیط‌های شهری تقابل منافع انسان با درخت در پاره‌ای از مواقع اجتناب‌ناپذیر است که در نتیجه آن برخی از شهروندان به طور عمد یا سهوا اقدام به قطع، آسیب‌رسانی و از بین بردن درختان می‌کنند که در این راستا با افراد متخلف برخورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به عملکرد کمیسیون ماده 7 به منظور رسیدگی به تخلفات این حوزه گفت: این کمیسیون متشکل از نماینده شهرداری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد و سازمان پارک‌هاست.

سلامی عنوان کرد: کمیسیون ماده 7 شهرداری مشهد در سال گذشته به 367 پرونده رسیدگی کرد.

وی افزود: بیشترین تخلفات صورت گرفته در سال گذشته به دلیل اجرای عملیات ساختمانی شامل اجرای نما و ورودی‌های پارکینگ بوده که طی آن حداقل 295 اصله درخت بدون مجوز قطع شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در خصوص نحوه دریافت مجوز برای قطع، انتقال و هرس درختان در صورت نیاز گفت: در موارد ضروری متقاضیان باید با مراجعه به نواحی شهرداری درخواست خود را در فرم مخصوص تنظیم کنند که ارائه درخواست الکترونیکی نیز از دهم خرداد ماه در مناطق یک، ۶ و ۱۱ آغاز خواهد شد.

سلامی افزود: پس از بازدید کارشناس فضای سبز و بنا به تشخیص کمیسیون ماده ۷ در صورت موجه بودن درخواست متقاضی، عوارض تعیین شده مطابق تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر مشهد توسط متقاضی پرداخت و مجوز قطع انتقال و یا هرس درختان صادر می‌شود.

وی با ارائه توصیه‌هایی در خصوص جلوگیری از قطع و آسیب رسانی به درخت تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند در زمان طراحی ساختمان و جانمایی درب پارکینگ درختان معبر را مدنظر قرار دهند و حتی‌الامکان ورودی پارکینگ خود را در محل کم‌درخت و یا فاقد درخت قرار دهند.

سلامی افزود: همچنین تخلیه و دپوی مصالح و نخاله ساختمانی در پای درختان، موجبات از بین رفتن کامل و یا صدمه رسانی به آن‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: هر گونه آسیب‌رسانی، خشکاندن و یا قطع درختان از سوی شهروندان مشمول پرداخت عوارض و قفل پرونده شهرسازی بوده و تا زمان تسویه حساب از صدور پایان کار جلوگیری می‌شود.

به گفته سلامی در صورتی که شخص یا اشخاصی موجبات اتلاف و امحاء درختان را فراهم کنند شهرداری علاوه بر طرح شکایت، نسبت به تعقیب جزایی و اخذ خسارات وارده توسط مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه در زمان نمای ساختمان و داربست، تنه و تاج درختان صدمات شدیدی را متحمل می‌شوند، عنوان کرد: هرس درختان معابر بدون دریافت مجوز از شهرداری ممنوع بوده و متقاضیان باید با مراجعه به شهرداری، نسبت به هرس و رفع مشکل شهروندان زیر نظر کارشناسان فضای سبز اقدام کنند.

وی از ارائه خدمات تشویقی و تسهیلات ویژه شهروندان در طرح مشارکت مردمی خبر داد و در این خصوص گفت: مشارکت کنندگان مردمی در زمینه کاشت، حفظ و نگهداری درختان، ضمن برخورداری از تسهیلات تشویقی، هزینه‌های مرتبط با آبیاری را نیز دریافت خواهند کرد/س

برچسب ها: درخت ، مجوز ، قطع ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.