سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه علنی شورای شهر تهران تصویب شد

تصویب اصلاحیه مجوز اعطای تسهیلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عملیاتی سازمان آتش نشانی

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران اصلاحیه مجوز ارائه تسهیلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در اولین دستور اعتراض فرمانداری به مصوبه مجوز اعطای تسهیلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عملیاتی سازمان آتش نشانی خدماتی ایمنی شهر تهران بررسی شد.

رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  و امور حقوقی شورای شهر تهران در این باره گفت: اعتراض فرمانداری مبنی بر این است که در خصوص ارائه تسهیلات به خانواده های شهدای اتش نشانی ، شورای در جایگاه مجلس نیست و دادن همه این امتیازات در حوزه اختیارات شوراها نیست که پیشنهاد و پاسخ بنده این است که تغییراتی در راستای هدف شورا مبنی بر دادن تسهیلات و اختیارات به این خانواده ها که در اختیار شوراها است در این مصوبه داده شده تا موافقت فرمانداری را نیز دریافت کند.

در ادامه بررسی این مصوبه دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ظرفیت های زیادی در شورا وجود دارد که بر اساس آن می توان پیشنهاداتی ارائه کرد که تا این افراد از تسهیلات دیگری که به خانواده های شهدا تعلق می گیرند بهره مند شوند و ما باید جدی تر در این حوزه وارد شویم و نیز از ظرفیت های عالی شوراها استفاده کنیم زیرا زمانی که این موضوع در مجلس مطرح شود دامنه آن وسیع تر می شود و علاوه بر آتش نشانی سایر حوزه ها را هم دربر می گیرد.

در ادامه بررسی این طرح چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طرح یک بار در مجلس مطرح شده و برای جنگبانان و محیط بانان محیط زیست به تصویب رسیده است.

دبیر عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در ادامه بررسی این مصوبه گفت: هفته گذشته تصمیم بر این است که شورایعالی استان ها پیشنهادات داده شده را ارسال کنند و با توجه به اهمیت این موضوع و وجود 46 شهید آتش نشان تنها در تهران ، خواهش بنده از شورای عالی استان ها این است که هرچه سریع تر این لایحه را ارسال کنند.

در ادامه جلسه، شورای شهر تهران ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: دوفوریت این لایحه هفته گذشته تصویب شده و پیشنهاد ما به دولت می تواند این باشد که آئین نامه مصادیق شهید مشخص شود و از دولت بخواهیم که تجدید نظری در آیین نامه مصادیق شهید داشته باشند و سپس روی قانون کار شود که از طریق شورای عالی استان ها به مجلس برود.

مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه بررسی این مصوبه بیان کرد: کاری که در حال حاضر شورای شهر می تواند انجام دهند بحث حقوق آن ها است که نیازی به حضور دولت ندارد و می توانیم راجع به حقوق آن ها خودمان به عنوان مسئله داخلی شورا تصمیم گیری کنیم و آن چه که نیاز به مصوبه دولت است مزایایی نظیر تسهیلات دانشگاه یا معافیت سربازی اما پیشنهاد من این است که ملاک حقوق و استخدام را لحاظ کنیم تا مراحل بعدی انجام شود.

چمران در ادامه بررسی مصوبه ذکر شده گفت: باید کارهایی که شورا می تواند انجام دهد در درجه اول عملی شود و مابقی به شوراهای استان ها برود و در آیین نامه های دولت بگنجد تا در صورت نیاز به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود.

اعضای شورای شهر تهران در پایان بررسی مصوبه فوق موارد و تذکرات متعددی دادند که در نهایت مصوبه اشاره شده با کمی اصلاحات به تصویب مجدد شوراها رسید./ف

برچسب ها: جلسه ، شورا شهر ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.