سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

زنجان جز سه استان امن کشور است

زنجان به دلیل برخورداری از مردمی مومن، معتقد و حسینی جز سه استان امن کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان - رییس کل دادگستری استان زنجان درجلسه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان زنجان  گفت :زندان و زندانی به خودی خود شاید موضوعیت نداشته باشد بلکه زندان آینه و تصویر جامعه است.

گل محمدی افزود: شرایط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و سایر مسایل دیگر در جامعه به وجود می آید که می تواند زمینه بزهکاری یک سری افراد را رقم بزند.

وی یادآورشد: به طور طبیعی هرچه جامعه به معنویت، دیانت، تدین، قوانین و رعایت حقوق یکدیگر پایبند بوده و جامعه سالم تری باشد، زندان و زندانی نیز کمتر خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان ازدیگر اقدامات ارزشمند و خوب قوه قضاییه در استان زنجان رابرگزاری ضیافت خانواده زندانیانی که نمی توانند به مرخصی بروند برشمرد و ادامه داد: هرسال یک تا دو نوبت زندانیانی که از مرخصی نمی توانند استفاده کنند، در محوطه زندان در یک محیط کاملاً صمیمی چندین ساعت در کنار خانواده خود سپری می کنند.

گل محمدی از برنامه های بسیار ارزشمند انجمن حمایت از زندانیان زنجان را اداره خانواده زندانیان  دانست و تصريح كرد: هر کس به هر دلیل که در زندان به سرمی برد، خانواده اش نیاز به حمایت دارد و اداره خانواده زندانیان نیز یک امر بسیارمشکل و حساس می باشد.

وی وظیفه اصلی این انجمن را حمایت از خانواده زندانیان دانست و اظهار کرد: قسمتی از این حمایت ها برای خود زندانی است، ولی بیشتر حمایت ها از خانواده زندانیان می باشد.

رییس شورای قضایی استان زنجان برگزاری جشن گلریزان برای کمک به زندانیان و خانواده زندانیان را امر خداپسندانه و خوب ارزیابی و تصريح  کرد: این میزان کمک ها در مقابل هزینه های خانواده زندانیان بسیار پایین است ولی با تلاش های انجام شده برای این انجمن از محل اجاره فروشگاه ها، مغازه ها و و سایر موارد منبع درآمد ایجاد شده است.

گل محمدي با تاکید بر اینکه همه استان ها در بحث درآمد و براساس میزان جمعیت بعد از استان زنجان قرار دارند ياداور شد: با همه این موفقیت ها و ارائه خدمات، باز هم اقدامات انجام شده کافی نیست چرا که زمینه افزایش کمک به خانواده زندانیان وجود دارد.

وي با بیان اینکه بیشتر خانواده زندانیان از خانواده های آبرومند و متدین هستند، خاطر نشان كرد: باید حمایت ها و کمک ها از این خانواده های آسیب پذیر و نیازمند با جدیت انجام شود تا به واسطه مشکلات مالی این خانواده ها دچار ناهنجاریهای اجتماعی نشوند./س


 

برچسب ها: زنجان ، استان ، امن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.