سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، ذبیح‌الله خداییان اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر قانون‌گرایی در انتخابات و دلگرم شدن مردم به اینکه رای آنها تاثیرگذار است ستادهای پیشگیری قوه قضائیه در سراسر کشور فعال شدند.

وی افزود: در ابتدا ابهاماتی در مورد عملکرد این ستاد و تداخل وظایف آن با هیئت‌های اجرایی و نظارت وجود داشت که به مرور خود هیئت‌ها نیز بر کارکرد موثر این ستادها صحه گذاشتند.

خداییان عنوان کرد: در حال حاضر شعب ویژه انتخابات و ستاد پیشگیریی از جرائم و تخلفات انتخاباتی دو محور دیگر کاری دستگاه قضا برای برگزاری انتخاباتی سالم هستند.

این مسئول تصریح کرد: شعب ویژه تخلفات انتخاباتی را به طور ویژه مورد رسیدگی قرار می‌دهند تا مشمول مرور زمان نشوند.

خداییان در همین زمینه خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس مواردی حبس‌‌های طولانی و حتی یک مورد حکم اعدام برای فردی که در جریان انتخابات مرتکب قتل شده بود صادر شد.

وی عنوان کرد: برای برخی جرائم در انتخابات مجلس شورای اسلامی جریمه تعیین شد و این‌گونه نبوده که پرونده‌ای تشکیل و بعد از انتخابات به فراموشی سپرده شود.

رئیس کل دادگستری استان فارسدر ادامه به بیان برخی از عناوین غیرمجاز در تبلیغات انتخاباتی پرداخت و گفت: راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی یا ستاد تبلیغاتی ممنوع است.

این مسئول اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید کاندیداها را تنها با ارائه مدرک کتبی با امضای آنان به هیئت اجرایی انتخابات مجاز دانست.

انتشار مراتب حمایت مجامع و گروه‌ها بدون مستند قانونی نیز از دیگر مواردی بود که رئیس کل دادگستری فارس به عنوان عناوین غیرمجاز تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری برشمرد.

استفاده از امکانات دولتی، تبلیغ در ساعات اداری، الصاق اعلامیه بر روی علائم و تابلوهای شهری، پاره کردن تبلیغات دیگر کاندیداها، هتک حرمت و حیثیت، درج مطلب علیه نامزدها در رسانه‌ها و خودداری از چاپ فوری پاسخ نامزد در رسانه، دیگر مواردی بود که وی در شمار اقدامات غیرمجاز تشریح کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.