سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آوای پارسی " در شبکه سحر

تدوین مجموعه داستانی "آموزش زبان فارسی" كه نام آن به "آواي پارسي" تغيير كرده است، از ابتدای خرداد ماه در شبکه جهانی سحر آغاز می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، سید علی ابوطالبی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده این مجموعه با اعلام این خبر گفت: تصویربرداری "آواي پارسي" از 15 آذر ماه سال 91 آغاز شد و با وقفه ای یک ماه و نیمه، اواخر اردیبهشت ماه امسال به پایان خواهد رسید. مراحل پیش تولید این مجموعه نیز از اواخر مهر ماه سال گذشته شروع شده بود و حدود یک ماه و نیم به طول انجامید.
وی با اشاره به اینکه تصویربرداری سکانس های کلان شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد به  اتمام رسیده است، افزود: تدوین این مجموعه از اول خرداد ماه آغاز می شود و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.
ابوطالبی با بیان اینکه این مجموعه به درخواست و پیگیری های مکرر مخاطبان اردوزبان شبکه سحر طراحی و تولید شده است، در مورد سابقه ساخت برنامه های مشابه این مجموعه در شبکه های برون مرزی اظهار کرد: از جمله برنامه های تولید شده مشابه می توان "سفری با زبان فارسی" محصول سال 89 شبکه الکوثر و "درخت زبان فارسی" محصول سال 81 سیمای انگلیسی شبکه سحر را نام برد.
مجموعه "آواي پارسي" (آموزش زبان فارسی) در 52 قسمت 25 دقیقه ای به روایت داستان زندگی و سفر زن و شوهری پاکستانی به نام های "سمیرا" و "دانیش" به ایران می پردازد. این زوج جوان که برای تحقیق در مورد ساخت مجموعه ای مستند به ایران سفر کرده اند، در طول اقامت در ایران و سفر به شهرهای مختلف کشور، زبان فارسی را به صورت کاربردی به اردو‌ زبان‌های بیننده برنامه  آموزش می دهند. هدف از تولید این برنامه، آموزش زبان فارسی در سطح پایه به طیف گسترده ای از مخاطبان اردوزبان شبکه سحر با توجه ویژه به موضوعاتی همچون تنوع فرهنگی، اقلیمی، نمادها و آثار فاخر معماری و آداب و سنن ایرانیان است.
تصويربرداری اين مجموعه در لوكيشن هایی همچون خانه، پارك ها و مراكز فرهنگی و هنری و در شهرهای تهران، اصفهان، شيراز و مشهد و بخش هایی نيز در كشور پاكستان انجام شده است.
امیر جاودانی زرین دستیار اول کارگردان و برنامه ریز این مجموعه داستانی است و جمعی از بازیگران ایرانی به عنوان بازیگر نقش های مکمل در کنار پرستو الرحمان (سمیرا) و راویش زیدی (دانیش) بازیگران اصلی آن، ایفای نقش کرده اند.
هومن سلماسی (تصویربردار)، هاشم گرامی (مدیر تصویربرداری)، محمد صالحی (صدابردار)، علیرضا وکیلی و اسماعیل مقصودی (مدیر تولید)، سمیه شهرابی (منشی صحنه)، اقبال رحمانی (تدوینگر)، افسانه قریب (مشاور زبان فارسی) و قمر عباس زیدی (مشاور زبان اردو) نیز از جمله عوامل تولید "آواي پارسي" هستند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.