سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان مشهد:

سودجويان و عوامل خرید و فروش موقوفات بازداشت شدند

دادستان مشهد گفت: با افراد سودجو که به اسم تولیت و موقوفات، زمین‌خواری می‌کنند برخورد جدی می‌شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "غلامعلی صادقی" در بازدید از کمربند سبز دامنه‌های جنوبی مشهد اظهارداشت: در این اراضی زمینه‌ تصرف برای یکسری از افراد سودجو وجود دارد و اگر بخش دولتی به منظور رفاه شهروندان، در این مناطق فضای سبز ایجاد نکند افراد متخلف به بهانه‌های گوناگون این اراضی را به تصرف خود در می‌آورند.

وی ادامه داد: اگر انگیزه تصرف برای افراد سودجو وجود داشته باشد، آنقدر خلاء قانونی در این زمینه هست که بتوانند از آن‌ها به نفع خود استفاده کنند و این اراضی را به مالکیت خود درآورند.

دادستان مشهد با تاکید بر همت دستگاه‌های دولتی برای جلوگیری از تصرف اراضی، گفت: باید به سمت یکسان‌سازی متولیان اراضی حرکت کنیم؛ زیرا نمی‌شود شهرداری، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی هر کدام یک رویه را در نظر بگیرند. از این پس شهرداری مشهد متولی این امر است.

وی تصریح کرد: عملکرد نیروهای نظامی و انتظامی در مورد تصرف اراضی باید بررسی شده تا معلوم شود این تصرفات برای رفع نیازهای سازمانی و وظایف ذاتی بوده یا نه؟

صادقی با اشاره به نصب دکل‌ها در کمربند سبز، تصریح کرد: با انجام کار کارشناسی نصب دکل‌ها در این اراضی باید به صورت مجتمع و سایت راه اندازی شود.

وي افزود: در هر صورت و با هر بهانه‌ای که این اراضی تصرف شده‌اند، سازمان‌ها موظف هستند یکپارچه‌سازی را انجام دهند تا با مدیریت واحد جلوی تصرفات گرفته شود.

دادستان مشهد خاطرنشان کرد: با افرادی که به بهانه‌ تولیت و موقوفات که عناوین مقدسی هستند، زمین‌خواری کرده و اقدام به تصرف، خرید و فروش یا اجاره می‌کنند، برخورد می‌شود و حتی در این خصوص افرادی نیز بازداشت شده‌اند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.