سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

استان فارس دومین استان مرکبات خیز کشور

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان داشت: استان فارس با سطح زیر کشت 61 هزار هکتار و تولید سالانه یک‌میلیون و 300 هزار تن مرکبات به عنوان دومین استان مرکبات‌خیز کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، شریفی خاطرنشان کرد: مرکبات فارس شامل انواع نارنگی، لیمو شیرین، لیمو ترش نارنج و گریپ فروت است که حدود 55 درصد کل محصولات باغی این استان را تشکیل می‌دهد.

وی در تشریح وضعیت نارنج و بهار نارنج این استان افزود: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر یک‌هزار و 350 هکتار نارنج در سطح استان فارس وجود دارد که 730 هکتار از آن در باغات مرکبات و مابقی در پارک‌ها، فضای سبز سطح شهر و حاشیه خیابان‌ها وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه گل بهار نارنج می‌تواند به عنوان یکی از اقلام صادراتی این استان به سایر کشورها مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: هم‌اکنون سالانه در حدود هشت تا 12 تن بهار نارنج از باغات مرکبات جمع‌آوری و در سه کارگاه صنعتی و 35 کارگاه سنتی خشک شده و پس از بسته‌بندی به سایر استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

شریفی ادامه داد: شهرستان‌های شیراز، فیروزآباد، جهرم، داراب و کازرون دارای بیشترین درختان نارنج با قدمت چند ساله هستند./س

برچسب ها: مرکبات ، فارس ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.