سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

استخراج داده‌هاي آماري ISC از سوي دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشي

زمینه استخراج داده‌های آماری ISC از سوی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی فراهم شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، سرپرست مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت : از این پس ، فرآورده‌های ISC شامل JCR و SCI به طور رایگان و به صورت IP- based در اختیار دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی قرار گرفته و استادان ، پژوهشگران و دانشجویان از نقاط مختلف محل آموزش و پژوهش خود به راحتی می‌توانند از ISC استفاده کنند و مقالات تمام متن را به زبان‌های فارسی ، عربی و انگلیسی درآورند.

مهراد افزود : استخراج داده‌های آماری از ISC هم اکنون برای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور فراهم آمده و در هر زمانی می‌توانند به ارزیابی دانشگاه‌ها ، اعضای هیئت علمی ، رشته‌های موضوعی و نشریات بپردازند.

وی اضافه کرد : دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور برای دریافت شناسه IP- based و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی الکترونیکی http://www.isc.gov.ir مراجعه کنند .

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است .

ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی سابقه دارد و بعد از کشور هلند ، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده‌ است .

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فنآوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.