سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

برگزاری مانور انتشار گاز ترش در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد

رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از برگزاری مانور انتشار گاز ترش در این شرکت خبرداد.

سید اسماعیل قادری در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: این مانور با اعلام نشت شدید گاز ترش در اثر برخورد بوم جرثقیل با خط 20 اینچ خوراک واحد پنج تصفیه گاز در مقابل واحد دو روی داد.

وی اظهارداشت: با بصدا در آمدن آژیرهای اعلام وضعیت اضطراری، کلیه نفرات از محل کار خود به محل های تجمع انتقال یافتند.

این مقام مسئول در تشریح این مانور تصریح کرد: یک دستگاه جرثقیل 80 تن برای برداشتن اوریفیس از خط گاز شیرین در خیابان اصلی (شمال واحدهای پالایش گاز) و در حین باز کردن بوم، با خط 20 اینچ گاز ترش که مربوط به واحد تصفیه گاز شماره پنج است برخورد و منجر به ایجاد نشتی در خط 20 اینچ گاز ترش می شود.

قادری بیان کرد: پس از اعلام وضعیت اضطراری نوع ب ، عملیات امداد و نجات و مقابله با نشت گاز ترش توسط آتش نشانی، بهداری و بهره برداری و نیز تخلیه واحدها به سمت محل های تجمع آغاز می گردد.

رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه خانگیران ادامه داد: در پی این مانور، شش مصدوم که به علت نشت گاز ترش دچار حادثه شده بودند توسط نیروهای آتش نشانی و امدادی جهت مداوا به بهداری پالایشگاه انتقال داده شدند.

این مقام مسئول تاکید کرد: بررسی آمادگی کارکنان آتش نشانی، بهره برداری، حراست و تعمیرات در مقابله با بحران مذکور، بررسی آمادگی کارکنان و حضور به موقع آنها در محل های تجمع، ارزیابی مدیریت و عملکرد نفرات پیمانکار تعمیرات اساسی در برخورد با شرایط مشابه با حالت واقعی نشت گاز و امکان وقوع حادثه دیگر در حین برگزاری مانور و ارزیابی نحوه برخورد با این حادثه از اهداف اجرای نخستین مانور پالایشگاه خانگیران در سال 92 بود.

قادری همچنین از تشکیل کمیته بحران در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در رابطه با این مانور خبر داد و افزود: همزمان با برگزاری مانور، کمیته بحران با هدف مدیریت و بررسی حادثه تشکیل شد/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.