سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

موافقت وزارت علوم با ایجاد 5 مرکز رشد در شهرستان‎های استان لرستان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان از موافقت وزارت علوم با ایجاد 5 مرکز رشد در شهرستانهای استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان

مجید یاراحمدی گفت: طی احکامی جداگانه از سوی دکتر محمد مهدی‎نژاد نوری، معاونت محترم پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد پنج مرکز رشد علم و فناوری پارک علم و فناوری استان لرستان موافقت شد.

وی ادامه داد: در بخشی از این موافقتنامه‎ها آمده با استناد به مصوبه شورای گسترش آموزش عالی و با توجه به درخواست پارک علم و فناوری لرستان؛ با ایجاد مراکز رشد وابسته به پارك علم و فناوري استان در شهرستان‎های دورود، الیگودرز، خرم آباد، بروجرد و نورآباد موافقت اولیه اخذ شد.

وی اضافه کرد: مرکز رشد نورآباد با محورحوزه‎های کشاورزی، دامپروری، صنایع کانی‎های غیر فلزی و گیاهان دارویی درساختمانی به مساحت 880 مترمربع است و هم اکنون تحت عنوان مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری دراین شهرستان درحال فعالیت است و فرمانداری قول مساعد دادند که 50 هکتارزمین برای این مرکز درنظرگرفته شود.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان بیان کرد: مرکز رشد بروجرد با محور حوزه‎های کشاورزی، دامپروری و صنایع دارویی درساختمانی به مساحت 1230مترمربع در حال فعالیت است.

یاراحمدی اظهارکرد: مرکزرشد دورود با محور حوزه‎های صنایع شیمیایی، کشاورزی، باستان‎شناسی، صنایع کانی‎های فلزی و غیر فلزی و گردشگری در یک باب ساختمان مشغول به فعالیت است که جهاد کشاورزی قول مساعد دادند 50 هکتار زمین برای این مرکز را تقبل کنند.

وی اضافه کرد: مرکز رشد شهرستان الیگودرز با محور حوزه‎های صنایع کانی‎های فلزی و غیر فلزی دریکباب ساختمان مربوط به فرمانداری این شهرستان مشغول به فعالیت بوده و قرار است جهادکشاورزی یک زمین برای این مرکز در نظر بگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان یادآور شد: مرکز رشد شهرستان خرم‎آباد نیز با محور حوزه‎های صنایع شیمیایی شامل شیمی، پتروشیمی، گاز، مکانیک و الکترونیک دریک باب ساختمان مربوط به سازمان فنی و حرفه‎ای وکارگاه و آزمایشگاه‎های مربوطه به فعالیت مشغول هستند و مسکن و شهرسازی قول دادندزمین مورد نیازرا برای این مرکز تامین کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.