سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

بخشی از آب سد چم شیر به کشاورزی گچساران اختصاص یابد

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آب سد ˈچم شیرˈ این شهرستان برای آبیاری 110 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب کشور پیش بینی شده است،برلزوم تخصیص بخشی از آب این سد ملی به زمینهای کشاورزی این شهرستان محل احداث سد تاکید کرد.

ˈغلام رضا تاجگردونˈ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با وجود این که سد چم شیر در محدوده جغرافیایی گچساران قرار دارد ولی پروژه آبرسانی برای زمینهای کشاورزی حاضلخیز مجاوز این سد بزرگ در این شهرستان گرمسیری تعریف نشده است.
وی گفت: 110 هزار هکتار زمینهای پیش بینی شده برای کشت آبی از سدچم شیر در استانهای خوزستان و بوشهر قرار دارد در حالی که برخی دشت های گچشاران درکنار مخزن عظیم این سد لم یزرع باقی مانده اند.
وی اظهار کرد: باید مسوولان و آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان و شهرستان با برنامه ریزی و تخصیص برداشت آب مناسب، برای آبیاری زمین های کشاورزی روستاهای پایین دست سد و نیز زمینهای مجاور دریاچه سد چاره اندیشی کنند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با کار کارشناسی می توان آب مورد نیاز بخش عمده ای از زمین های کشاورزی حوزه دهستان ˈبی بی حکیمهˈ و مناطق روستاییˈباباکلانˈ گچساران را از سد چم شیر تامین کرد.
وی با اشاره به وسعت کارگاهی ساخت و ساز سد ˈچم شیرˈ و فعالیت بیش از یک هزار نفر نیروی کار در این طرح ملی تاکید کرد: در صورت مشاهده استخدام و به کار گیری نیروی غیر بومی و غیرقانونی و خارج از ضوابط و قوانین اداره کار برخورد خواهد شد.
تاجگردون ابراز داشت: با توجه به بالا بودن نرخ نیکاری در گچساران اولویت قرار دادن بکار گیری نیروهای بومی شهرستان یک ضرورت انکار ناپذیر است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج، طرح سد و نیروگاه چم شیر با حجم مخزن آب 3/2 میلیون متر مکعب به منظور ذخیره آب های سطحی و روان و نیرو گاه آن با تولید بیش از 165مگاوات برق پاک، در 30 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گچساران در دست احداث است./س
برچسب ها: سد ، چم ، شیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.