سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله سایبری به اطلاعات مقر جاسوسی استرالیا

گزارش هاي منتشر شده حاکي است هکرهاي چيني طرح اوليه نقشه مقر جديد جاسوسي چندين ميليون دلاري استراليا را سرقت کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، اين سرقت به عنوان بخشي از موج فزاينده حملات سايبري عليه اهداف تجاري و نظامي در کشوري که هم پيمان نزديک آمريکاست ، انجام شده است.
شبکه تلويزيوني اي بي سي استراليا اواخر روز دوشنبه گزارش داد هکرها  همچنين اطلاعاتي محرمانه  را از  وزارت امور خارجه و بازرگاني که سازمان جاسوسي استراليا موسوم به  سرويس اطلاعات محرمانه استراليا  در آن قرار دارد، سرقت کرده اند.
در گزارش شبکه اي بي سي ، بدون اشاره به منابع اين خبر آمده است هکرهاي چيني شرکت هايي را که در استراليا قرار دارند بيش تر از آن چه در گذشته تصور مي شد هدف قرار دادند ، از جمله  شرکت بلو اسکوپ استيل سازنده فولاد و  شرکت کودان ال تي دي شرکت سازنده تجهيزات مخابراتي نظامي و غير نظامي.
حزب سبزهاي استراليا روز سه شنبه اعلام کرد اين حمله سايبري  اشتباه فاحش امنيتي بخش هاي نظامي  بوده است . اين حزب همچنين خواستار انجام تحقيقات در اين باره شد اما دولت استراليا از تأييد اين سرقت يارانه اي خودداري مي کند.
باب کار وزير امور خارجه استراليا اعلام کرد اين گزارش به روابط کانبرا با چين - بزرگترين شريک تجاري استراليا - آسيب نمي زند.
کار روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما در بخش هاي گسترده اي با چين در حال همکاري هستيم. من درباره اين موضوع که آيا چين اقدامي را که ادعا مي شود انجام داده يا نه اظهار نظر نمي کنم.
شبکه تلويزيوني اي بي سي گزارش داد هکرها با استفاده سرور يک رايانه در چين طرح اوليه مربوط به ساختمان هاي جديد سازمان اطلاعات امنيتي يا همان آژانس جاسوسي داخلي استراليا را به ارزش 630 ميليون دلار سرقت کردند.
بر اساس اين گزارش، در اين حمله رايانه اي نه تنها اطلاعات مربوط به نقشه اوليه ساختمان بلکه  مکان شبکه هاي مخابراتي و رايانه اي نيز به سرقت رفت.
دس بال  تحليل گر امور امنيتي استراليا در گفتگو با شبکه اي بي سي گفت چنين اطلاعاتي هنوز تکميل نشده بودند اما اين حمله نشان مي دهد در آينده نيز اطلاعات ما در مقابل حملات سايبري آسيب پذيرند.
ساختمان آژانس جاسوسي استراليا که نزديک دفتر مديريت دفاع محرمانه در دست ساخت است - قرار است داراي برخي از پيچيده ترين سيستم هاي دفاع سايبري در اين کشور باشد که بخشي از  شبکه جمع آوري اطلاعات الکترونيکي جهاني از جمله آمريکا و انگليس است.
مقامات استراليايي همانند  مقامات آمريکايي و ديگر کشورهاي غربي در پي  افزايش شمار حملات سايبري به منابع اين کشور ، مقابله با اين حملات را در اولويت برنامه هاي خود قرار داده اند و اغلب چين را عامل اين حملات مي دانند.
در بحبوحه نگراني ها درباره جاسوسي سايبري ، شرکت مخابراتي هوآوي چين سال گذشته از  مشارکت در مزايده ايجاد شبکه پهناي باند با سرعت بالا در استراليا منع شد.
بانک مرکزي استراليا در ماه مارس اعلام کرد  در معرض حملات سايبري قرار گرفته است اما اعلام کرد اطلاعاتي از اين بانک به سرقت نرفت.
بر اساس اين گزارش، هکرها در تلاش براي نفوذ در شبکه هاي رايانه اي بانک مرکزي استراليا براي دسترسي به اطلاعات مربوط به بيست کشور ثروتمند بودند. پنتاگون نيز در جديد ترين گزارش خود  پکن را به تلاش براي نفوذ به شبکه هاي دفاعي آمريکا متهم کرد  و آن را يک نگراني جدي خواند.  چين ادعاهاي پنتاگون را بي اساس خوانده است.









برچسب ها: بین الملل ، هکر ، استرالیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.