سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

گردو از ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 پیشگیری می کند

کارشناس غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: وجود ترکیبات امگا سه و امگا شش در گردو موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می شود.

 ˈمعصومه پناهیˈ در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با توجه به درگیر شدن ارگان های مهم بدن مانند قلب و عروق، چشم و کلیه در بیماری دیابت پیشگیری از این بیماری و شناسایی به موقع مبتلایان اهمیت زیادی دارد.
وی با ببان اینکه دیابت نوع دو معمولا در سنین 40 تا 50 سالگی شروع می شود اظهارکرد: پر ادراری، پرنوشی، پرخوری،تنبلی و خستگی از جمله علایم دیابت نوع دو هستند.
پناهی با بیان اینکه علایم هشداردهنده این بیماری در بسیاری موارد بروز نمی کند تصریح کرد: گرفتن میزان قند خون در حالت ناشتا بهترین راه تشخیص این بیماری است.
وی زندگی بدون تحرک، چاقی، سابقه فامیلی و ژنتیکی ونیز سن بالای 40سال را از جمله عوامل مستعد کننده ابتلا به دیابت نوع دواعلام کرد.
پناهی با اشاره به شیوع بالای بیماری دیابت نوع دو در کودکان و نوجوانان ابراز داشت: با افزایش مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل و ماهی، کنترل وزن، افزایش فعالیت فیزیکی و ورزش، کنترل قند خون و دارو درمانی می توان میزان خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد./س
برچسب ها: گردو ، ابتلا ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.