سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

رای بالای رییس مجلس در پیشبرد برنامه‌های قوه مقننه نقش موثری دارد

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس آرای بالای رییس مجلس را پشتوانه‌ای برای او دانست که در فضای روانی نمایندگان و ارتباط قوه مقننه با سایر قوا تأثیر زیادی خواهد داشت.

محمد صالح جوکار در گفت‌‎وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد انتخابات هیأت رئیسه مجلس، گفت: گزینه فراکسیون اصولگرایان مجلس، دکتر حداد عادل بود ولی به‌دلیل رقابت وی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، فراکسیون تصمیم گرفت گزینه‌ای برای ریاست مجلس معرفی نکند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر فردی که برای ریاست مجلس انتخاب می‌شود، آرای بالایی داشته باشد، در فضای روانی نمایندگان و ارتباط قوه مقننه با سایر قوا تأثیر زیادی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توضیح داد: ساز و کارهایی که برای انتخاب روسای قوای مجریه و مقننه در نظر گرفته شده، مراجعه به آرای عمومی است که در مورد ریاست جمهوری بر اساس آراء آحاد جامعه و در خصوص ریاست مجلس با مراجعه به رأی تک‌تک نمایندگان انجام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پشتوانه رأی افراد در جایگاه آن‌ها،  بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: این پشتوانه در پیشبرد اهداف و برنامه‌های مجلس نقش موثری دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت اتخاذ راهکاری به منظور وحدت فراکسیون‌های اصلی مجلس برای انتخاب رئیس مجلس با اکثریت آرا، یادآور شد: مقدمه کار این بود که فراکسیون از قبل در خصوص انتخابات هیئت رئیسه، گزینه‌های خود را طرح و بررسی کنند و در این شرایط نتیجه آن خواهد شد که رئیس مجلس با رأی بالایی انتخاب شود.

انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای سال دوم مجلس نهم، 7 خرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.